Momenteel nieuwe tester op proef en is nog in Engels komt binnenkort Nederlands, volgens mij moet ik deze geg hebben in het Engels is dit ACT INJ TIMG geeft als de motor niet loopt -70 graden aan, stationair geeft deze 28.0 graden zonder min ervoor en bij 3500 toeren geeft deze 23.0 graden. De luchtmassameter geeft bij 3500 tpm 3.62 v en stationair 1.75 v. Bekijkt deze waardes eens even. Ik hoop je hiermee genoeg geinformeerd te hebben. P.s. toen we hem net binnen zetten ook met starten eerst even op 5 benen lopen en roken. Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij 3500 tpm en volgas moet de luchtmassa meter ong 4,0 volt aangeven dus dit is te laag.
Het niet goed aanslaan komt waarschijnlijk door een te korte gloeitijd,hier is een modificatie voor.
De waarde van de timing moet ik even nakijken hier kom ik nog op terug.
Als ik jullie was zou ik eerst de luchthoeveelheidsmeter vervangen. E298,20 bruto ex
We hebben even een Patrol erbij gehad. De gegevens met elkaar vergeleken, en nu blijkt dat de luchtmassameter dezelfde waardes geeft. Ook omgewisseld. Stationair 1,78 V en bij 3500 tpm 3.95 V. Zit misschien een keer 0.05v in maar meer niet. Bij omwisselen geen verandering. P.s. ook nog even gemeten met tuning aan. Dit is een getunede patrol, die je aan en uit kunt zetten. Maar geen verandering. Misschien is dit voor jullie ook interresant om te weten. Maar de pompvervroeging is bij deze op contact ook -70 graden. Maar bij stationait was deze bij de andere Patrol -6 graden en bij 3500 tpm -10 graden. En bij de slecht lopende is dit stationair +29 graden, en bij 3500 tpm +22 graden!! Ik neem aan dat de vervroeging in de pomp vast zit. Bekijk deze geg eens even, wat is hierop jouw reactie?? Volgens ons is de pomp naar de ........... je weet wel! Zal als ik vandaag tijd heb de stopklep eens los draaien, en kijken of er ijzervijzel aanzit, nl laast ook al eens een Fiat Ducato bus gehad alleen deze had mechanische pomp! Deze pomp was ook helemaal kapot! Alsvast bedankt!
Tussen 3,62 en 3,95 zit wel een beetje verschil maar als hij nu dezelfde waarden aangeeft denk ik ook dat de pomp kapot is. De waardes stationair moeten nl zijn -9,5 tot -12,0 !!!!!!!! En bij 2000tpm -10,0 tot -15,5 .
Pomp stuk, helaas.
Nog bezig, als er tijd is gaan we er weer meer verder, is eigen auto dus...... zogauw we iets weten hoor je het!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar