Het 1800 blok van Nissan is voorzien van 1 bobine per cilinder( zit rechtstreeks op de bougie) Ik heb veel last van het doorslaan van dit type bobines(vervanging is niet goedkoop, 130,= per stuk). Volgens de nissan-dealer komt dit probleem bijna nooit voor. Ik betwijfel dit want een kennis die werkt bij een automaterialenhandel heeft deze bobines standaard op voorraad.
Wie weet of er voor dit probleem een oplossing is, misschien een modificatie of een vervangend type bobine voor het origineel waarbij dit defect niet optreedt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is een veel voorkomend iets met dit soort bobine VW en Renault hebben er ook last van.Nissan is mij minder bekent,dat de bobine's te heet worden is een mogelijke oorzaak en het te laat vervangen van de bougie's.
Hans
bougie's ook goed afstellen! als de bougie's niet goed zijn afgesteld kan de bobine ook eerder defect raken!
16 jaar
bekijk de massapunten bij het inlaatspruitstuk eens, als deze niet goed zijn willen de bobine's ook wel eens kapot gaan.
mvg Coen
komt niet veel voor zeker niet als je vergelijkt met renault
[quote=coen1975]bekijk de massapunten bij het inlaatspruitstuk eens, als deze niet goed zijn willen de bobine's ook wel eens kapot gaan.
mvg Coen[/quote]
Dit begrijp ik niet wat heeft dat massapunt voor invloed op de werking van de bobine's. Wat is dan de oorzaak dat de bobine kapot gaat door slechte massa.
Hans
[quote=Roelenga]Het 1800 blok van Nissan is voorzien van 1 bobine per cilinder( zit rechtstreeks op de bougie) Ik heb veel last van het doorslaan van dit type bobines(vervanging is niet goedkoop, 130,= per stuk). Volgens de nissan-dealer komt dit probleem bijna nooit voor. Ik betwijfel dit want een kennis die werkt bij een automaterialenhandel heeft deze bobines standaard op voorraad.
Wie weet of er voor dit probleem een oplossing is, misschien een modificatie of een vervangend type bobine voor het origineel waarbij dit defect niet optreedt.[/quote]
waarom doorslaan, doet ie dat echt of loopt ie niet goed en geef je de schuld aan doorslaan.
ik dacht precies hetzelfde toen mijn auto( precies dezelfde als jou) ook slecht ging lopen en tijdens het uitlezen aangaf misfire cillinder 4.
het bleek dat er een stel andere norzels in de inlaatsppuitmondjes van de gasinjectie moesten.
deze dansten alle kanten op.
nieuwe bougies is ontzettend belangrijk, elke 15.000km orginele bougies en regelmatig het luchtfilter reinigen of vervangen.
het was een auto die niet goed liep (echt een kutding) maar door veel topics over gas door te lezen in het nissan gedeelte een echte fijne auto die ook nog erg snel is en niet veel zuipt, en dat met al 200.000km op de klok.
kijk eerst ens naar andere problemen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar