Goeiedag,
Ik heb sinds kort een nissan 350Z uit 2005, hij heeft alleen een motorstoring.
Als ik een paar keer goed gas heb gegeven gaat het motorstoringslampje branden met de storing: brandstofsysteem te arm (bank 1 of 2, is verschillend)
Wat zou dat kunnen wezen?
Hij loopt ook onregelmatig stationair en geeft af en toe een backfire(heb ik me laten vertellen)
Heeft hier iemand ervaring mee, die zou me enorm helpen, want ben bij verschillende garages geweest en iedereen moet gaan zoeken(dat loopt natuurlijk enorm in de kosten)
Ik hoor graag een oplossing of tips.
Alvast bedank,
Gr. Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is helaas zo'n storing waarbij je moet gaan zoeken.
De motor-computer denkt dat de motor niet genoeg benzine krijgt en daar zijn vrij veel oorzaken voor.
Een lek in het uitlaatsysteem kan dit veroorzaken, maar dan zou je hier 2 lekken moeten hebben.
Dus die valt af, voorlopig. Het kan een verouderde lucht massa meter zijn, of valse lucht.
Te weinig brandstofdruk of flow kan ook een oorzaak zijn.
Het storingslampje gaat wel na een paar dagen weer uit als ik niet teveel gas geef tenminste.
Heb me net wijs laten maken dat 't dan niet de luchtmassameter kan zijn, want die zou dan altijd storing geven.
Misschien een landasonde?
Ik hoor graag reactie van iemand
Bij voorbaat dank
Gr. Martijn
11 jaar
Er zit trouwens wel een K&N luchtfilterset op, dat kan geen problemen geven denk ik?
Uitlaat is dicht zover ik weet, en valse lucht zou natuurlijk kunnen maar moet dan ook een oorzaak hebben lijkt mij.
Brandstofdruk of flow kunnen ook veel oorzaken hebben natuurlijk, lijkt mij tenminste.
Gaat de motor stationair beroerder lopen met een kapotte landasonde?
Gr. Martijn
11 jaar
Ik denk niet dat het probleem in 1 enkele lambdasonde zit.
Je krijgt foutmeldingen voor systeem te arm op zowel Bank 1 als bank 2.
Dan heb je het al over 2 defecte lambdasondes tegelijk.
Ik denk dat je beter de auto naar een professional kunt brengen dan je van alles wijs laten maken aan de koffietafel.
Ik persoonlijk monteer geen K&N filter op een auto met een luchtmassa meter.
Heb er te veel problemen mee gezien.
Dat dacht ik zelf al om hem ergens heen te brengen, maar bijna geen 1 garage heeft kennis van deze auto.
Ik ben er bang voor als ik hem ergens neerzet dat ze bijv. een aantal uur aan't zoeken zijn en niks vinden.
Weet 1 van jullie misschien een goede garage/monteur in de buurt van Amersfoort?
Mvg, Martijn
11 jaar
Opzich is de procedure bij deze storing voor elke Nissan hetzelfde. Ga anders naar Koops Utrecht daar werkt DE nummer 1 van Nederland. Toch hou ik het bij de luchtmassameter die een vals signaal afgeeft. Als je het oude filter hebt zet deze dan eens terug of probeer anders een behuizing op de kop te tikken. vacuüm lekken en benzine druk daar geloof ik niet zo in bij de 350Z.
Dankje voor je advies, ik heb helaas niet 't originele filter.
Ik ga dan toch de luchtmassameter eens proberen.
Gr. Martijn
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 350z of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar