Nissan 350z: nissan 350 z roadster 2005 ,kap doet vreemd.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 v6

Goededag problemcar leden,

Mn nissan 350z roadster heeft wederom kuren na 4 maanden. De kap hapert zo nu en dan.
Na vanmiddag te hebben doorgesmeerd,leek het probleem over,alles ging vlot en smooth.

Na 2 tests stopte het geheel bij de derde poging .

Ik begrijp er niets meer van, alles gecheckt, maar er zit ook geen logica in dan wel open ,dan niet ,dan maar half. En nu niets meer.

De kap is dicht en ik heb de accu polen maar los gehaald. Morgen maar weer proberen. hoop op een reset.

Heeft iemand dit ook eens gehad,en zo ja wat had je gedaan. .Ik kan nu wel de servomotoren bij de b stijl gaan vernieuwen, het lijkt er op dat daar een probleem zit omdat deze de stoffen kap bedienen.
Maar ja het heeft dus vanmiddag 2 keer vlekkeloos gefunctioneerd. dus ja los je het probleem daar zomaar mee op om de servomotoren te wisellen.

Ik lees graag wat voor tips jullie hebben.

groet, Rene

leepu

Geplaatst door leepu (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan 350z? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik denk dat het weinig zin heeft om de motoren te vernieuwen. Denk meer dat er een schakelaar of sensor niet goed werkt.
Ik moet het schema er eens op naslaan. Zoveel Roadsters hebben we niet. Ja toevallig vandaag een maar dat was een 370. Beter wrk met dit mooie weer.

leepu (0), 10 jaar geleden

Alvast bedankt voor het antwoord,

op www.my30z.com ,valt te lezen dat het de 5th bow motor zou zijn. probleem staat exact omschreven zoals ik het heb ervaren. Zou op te lossen zijn tijdelijk door een reset te geven door de oa de min los te halen van de accu, en de zekering boven t relais te trekken.

vervolgens de kap aan drukken, en weer accu aansluiten.

wat ik ook op andere forums lees, in bv engeland, de blauwe loadlimit switch kapot. of zwak,deze zijn helaas niet meer leverbaar.
andere suggesties nieuwe hydraulische armpjes vervangen, maar vaak krijgt de 5th bow motor de schuld en de kabels hiervan,zouden uitrekken waardoor motor overbelast wordt.

Hoe dan ook het komt vaak voor in de usa,staan zelfs filmpjes van op you tube. Nissan heeft in 2007 bij de eerste serie de 5th bow motor vervangen onder garantie, maar kost je toen al zon 700,/ dollar. ex montage. Dikke discussies zie ik op die forums over de kap van de roadster.....

Maar oook het doek van de kap zou een rol spelen als het te droog zou zijn......-lees verouderd.

Het 5th bow motor probleem kan maanden weg blijven ,om zomaar teru te keren, en juist daarom lijkt t op mijn probleem.....klikkende vergrendelingen, half open gaan ,knipperend cabrio signaal op de klok.

Ik hoop op de engelse reset morgen. ,anders toch eens die loadlimitswitch zien te vinden.

bedankt nogmaals. voor zover.

leepu (0), 10 jaar geleden

Vandaag verder gegaan,16 juli, accu aangesloten, geen resultaat.

De kap bij de 5 de boog aangedrukt in het slotvangertje, storing van dashbord verdween.

Weer gepoogd open te doen,geen resultaat.

Alle switches nagelopen ,niets gevonden.

Toen toch maar de motoren gecontroleerd, uiteindelijk bood het los nemen van de grijse stekker,aan de linker zijde ,in de kap opberg bak ,uitkomst , bij stpaje voor stapje het knopje op het dashbord in te drukken ging de kap wel gewoon dicht. de grijze stekker zit onder de zwarte.

Wel wat is nu de uitkomst?

Die grijze stekker is van de zgn 5th bow motor,en trekt dus klaarblijkelijk zoveel spanning weg ,dat andere motoren niet meer werken. ,zie het schema wat ik kreeg bij mn eerdere probleem ,van 6 maart. het tandwieltje beweegt lichtjes maar doet niet veel meer. De zgn 5th bow motor is dus kapot,en verstoord de schakel cyclus.

Ik begrijp nu wel die klachten op de amerikaanse forums van de 350 z, de andere motortjes zie je helemaal heen en weer bewegen, zoveel kracht dat ze moeten leveren.Het motortje van de 5th bow is net zo groot als van de electrische raambediening,onderbemeten dus.

In 2007 heeft nissan toegegeven dat deze motor te licht is,en vergoed onder garantie,daar heb ik dus geen kans meer op. Gelukkig kostte ze in amerika slechts 691,36 dollar.........
Nu een nissan dealer vinden die het onderdeel wil en kan leveren, zag tot mn verbazing dat mn lokale dealer verdwenen was......pand leeg!.....

Wel ik hoop zo een uitkomst oplossing aangedragen te hebben ,dit keer zelf opgelost dat wel, maar wellicht heeft een ander ook wat aan deze oplossing.

groet, Rene

leepu (0), 10 jaar geleden

Oplossing, is dus de 5th bow motor vervangen helaas,zie bovenste tekst, ben niet zo handig met computers en forums.


groet, Rene

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Is zo'n motortje niet te reviseren?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 350z of stel zelf een nieuwe vraag.