close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Almera Tino: Check Engine lamp aan DTC p 0171 FEUL SYS- LEAN- B1

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 cc

Mijne Heren
het volgende probleem heeft zich voorgedaan
Na een rit met caravan van 150km thuis gekomen niets gemerkt
daags erna na 1 km gaat motor controle lamp aan
naar de dealer geweest 4 gas test gedaan blijkt de co waarde stationair meer dan 10 procent te zijn
de contole lamp uit (gereset) na 7 kn nog steeds uit
de lamda waarde is 0,72
de wagen heeft nu 84000km gelopen en de lamda sonde is al eens vervangen bij 60000 km 5 jaar geleden
MAS A/F SE-b1 lopende motor stationair1.28--1.37
motor uit 1.07
de uitlaat ziet er erg zwart uit en gassen stinken naar de bekende lucht
wie weet raad wat nu de oorzaak kan zijn
met vriendelijke groet Jan

Geplaatst door

sleutelman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je foutcode zegt "te arm", al het andere zegt "te rijk".
Dat kan als het lambdasignaal arm blijft door een externe oorzaak.
b.v. lambda sensor defect, uitlaat lek (in de buurt van de lambda sensor) of misfires in een cylinder.

oldford 0
badge

12 jaar

Probleem wordt misschien ook veroorzaakt door een lmm die niet goed meer werkt. Ik had dezelfde code in mijn Primera en er werd mij vertelt dat de lambda sonde of kat defect was. Uiteindelijk via-via lmm vervangen en sindsdien geen probleem meer.

Shadowranger 0

12 jaar

Die LMM hoor/lees ik inderdaad vaker. Die van mij is ook vervangen al was dat nog voor mijn tijd.

Neet 0

12 jaar

Hallo Oldfort
er is accu spanning op de lambda sonde en er is een wisseling van arm naar rijk
kan verder geen uitlaat lekkage vinden
motor loopt constant op 4 cilinders
nu sta ik voor een raadsel
groet jan

sleutelman 0

12 jaar

Voor 98% de luchtmassameter en voor 2% de lambdasensor.

Die accuspanning dat klopt, dat is voor de verwarming.

Overigens kan je meten wat je wil je ziet het niet, de afgegeven waarde van de lmm loopt net een beetje uit de pas en dan komt de storing naar voren.

Problemen met luchtlekkage heb ik nog nooit gehad.

Hallo Heren
ik wil hierbij iedereen bedanken voor het meedenken
na verschillende metingen heb ik de lucht massa meter vervangen ,helaas was hiermee de storings code p0171 niet verdwenen dus maar opnieuw gereset
na ongeveer 50km ging de check engine lamp weer aan
wat wil het toeval, nu kwam er een nieuwe code p0134 (Ho2s1 (b1} heb vandaag de lambda sonde vernieuwd en de co waarde is stationair 0.01 bij 2500 omwentelingen 0.2 was eerst boven de 10 procent
nogmaals iedereen bedankt
groet van de sleutelman
ik heb verschillende print afdrukken ,mocht er iemand nog vragen over hebben laat maar horen

sleutelman 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.