Sinds enkele dagen bezit ik deze Nissan Primera. Cruissecontrol gebruik ik zeer fanatiek. In mijn vorige Primera was er een VDO ingebouwd. Een pokje links aan de stuurkolom.
Nu worstel ik nog even met de bediening. Volgens het instructie boekje heb ik het instelknop type A.
Vanmiddag viel het mij op dat als ik de richtingaanwijzer naar links aanzet de cruissecontrol wordt uitschakeld in het dashboard verdwijnt ook de tekst SET. Richting aanwijzer naar rechts blijft deze en SET aanstaan.
Is dit normaal of is er iets aan de hand. Ik heb deze auto een paar dagen geleden bij een dealer gekocht, moet ik ermee terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan moet je de massa van het betreffende achterlicht na laten kijken. In jou geval dus links.
Zo snel dank je wel. Ga daar even zelf naar kijken anders gevalletje garantie. Er is een trekhaak met een 13 polige stekker gemonteerd, weet jij of ik daar ook zou moeten zoeken cq bekijken.
10 jaar
Denk het niet. Natuurlijk wel de stekker verbindingen even goed inspecteren. Desnoods het gele blokje verwijderen en de contacten samenknijpen zodat deze strakker om het pennetje vallen.
Recent bij 1 een nieuwe draad aan de massa baan van de fitting gesoldeerd en via het bovenste ontluchtingskanalen van de fitting naar buiten gehaald. Dan de draad aan een bestaand massa punt monteren met een oog. Eventueel met een zelftap schroef in de carrosserie draaien. Let wel op dat je er geen kapstok van maakt??
Ik kwam 4 bruinen draden met oog tegen. Een kastje Volta Control Link 12V/42 Watt zaten ze met een boutje M5 gemonteerd. De draden opgepoetst en met het boutje M5 aan de carrosserie gemonteerd. Het kasje met een T-ripe aan de kabelboom gemonteerd. Mijn vingers zijn niet meer zo soepel om kastje en tegelijk 4 draden ringetjes enz. bij elkaar te houden.
De cruisse control blijft nu aan als ik het linker knipperlicht gebruik. Top.
Wat doet dat kastje?
10 jaar
Vandaag een flinke rit gemaakt maar bij het aanzetten van de linker richting aanwijzer schakelde de cruisse-control toch weer een paar keer uit.
Ik heb dus 4 bruine kabels met kabeloog opnieuw gemonteerd. Heeft het zin om nog dit nog eens een keer over te doen. Ik neem aan dat bij die 4 kabels ook de massa kabel van het achterlicht zit. Aan het kastje zit ook een bruine kabel met oog maar ook een metalen beugel om het kastje aan de carrosserie te monteren. Moet dit?
10 jaar
Heb je ook de connectors bekeken. Gele dingetjes verwijderen en de vrouwtjes kant wat samenknijpen.
Soldeer anders maar een draad op de massa baan van de fitting.
Je moet het echt in de stekkerverbindingen zelf zoeken
Ik haal het nog eens opnieuw los. Opzoek naar gele dingetjes. De vorige keer ben niet bij het achterlicht geweest. Nog eens opzoek naar de grondplaat voor de lampjes. Bedankt tot zover. Ik hou je op de hoogte.
10 jaar
Het blijkt dat de cruissecontrol nog steeds, maar een heel enkele keer uitvalt bij het aanzetten van de linker-richting aanwijzer.
Op het achterlicht zit een stekker waaraan 6 genummerde draden zijn gestoken. Op 1 groen, 2 groen, 3 grijs zwart, 4 zwart grijs, 5 geel en 6 is weer groen. In het achterlicht zitten maar 5 pennen voor deze stekker dus de 1 of 6 is loos.
Van deze 6 nummers op het achterlicht, wat is de massa?
Ook de functie van het kasje met de onderstaande opdruk.
VOLTA
76316 Malsch
Control-Link
12V/42 W
8544-1221
1 021474
Misschien iets te maken met de trekhaak.
Alvast bedankt.
10 jaar
Dat kastje regelt de trekhaak verlichting.
Ik zou die stekker met al die groene draadjes eens afkoppelen. Als je verderkijkt zie je dat er iets verderop een contrastekker zit die weer op zo'n zelfde stekker zit als die met al die groene draadjes erin. Dat is een aftakking voor de trekhaak.
Sluit het eens origineel aan.
OK, bedankt we gaan het weer eens loshalen. Bij het linker achterlicht lopen heel veel draadjes. Van die malle zijn twee draden doorgeknipt, deze zijn wel iets dikker dan de meeste en met dat blauwe knijp systeem dingen weer verbonden. Een gele kabel, deze is geel geel en een knijp stekker met aan een zijde rood en de andere kant zwart met het zou kunnen een grijze streep. Een van die twee massa of geen massa?
10 jaar
Met een contactreiniger heb ik de prinplaat van het achterlicht behandeld. De lampjes, de fitting en de stripjes die met het verzinkte staal contact moeten maken. Ik denk dat die stripjes de boosdoener zijn. Tot nu toe nok nok.
10 jaar
Ik wil dit toch nog even kwijt. Dit probleem kwam een poos terug ineens weer tevoorschijn. De cruise control slaat uit alleen als het regent. Bij droog weer geen probleem. Je zou zeggen is er geen massa water juist een verbinding zou kunnen maken. Iemand een idee.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar