👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een sinds kort een nissan en denk dat ik toch een probleem met de auto heb.
elke keer als ik mijn koppeling indruk lopen mijn toeren niet gelijk terug daar gaat een paar tellen over heen.
en als ik voor het stoplicht of stil sta en terug geschakeld heb naar de 1 blijft de moter even wat hoger in de toeren staan en zakt dan naar 1000.
is dit normaal of is er iets mis mee. misschien dat dit komt door dat dit een 1.8 ltr is maar dat lijkt me sterk.
met vriendelijke groet,
bcwester
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo bjorn ik denk dat het normaal is mijn X trail doet het ook pas als je helemaal stilstaat valt hij terug in stationair toerental doen bij mijn weten tegenwoordig alle auto s
dit heeft te maken met economisch verbruik te maken om er voor te zorgen dat je bij over niet geheel terug valt naar stationair toerental, dus om het verbruik zo gunstig mogelijk te houden.
hallo zoiets had ik ook in mn gedachte dan hoef je bij eventueel dooroptrekken niet van nul af te beginnen en dus brandstof besparing
10 jaar
Heeft niks met brandstof besparing te maken.
Dat vergemakkelijkt het schakelen,als de motor direct naar zijn stationnair zakt schakelt de bak vaak wat zwaarder of gaat haken.
Het kan ook zo zijn dat de gasklep vervuilt is en daardoor langer blijft hangen.
Stationnair omloop schoon laten maken en toerental opnieuw inlaten stellen met de de consul.
Het moment van terug vallen is in te stellen.
Meestal zakt het toerental tot 1200 omwentelingen en daarna zakt het naar stationnair.
Na verloop van tijd verandert dit weleens door vervuiling of slijtage.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar