Nissan Primera: LASTIG...Wat te doen met de Koppakking...startpiloot.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: p11, 2.0 TD

..Gaat de koppakking lek, juist een dikke maand voor de APK.

Hij is alleen te starten met startpiloot, loopt soms op 3,5 cilinder, en doet t nog zonder moeite tot de 100, en dan weer loopt ie op 2 cylinders vanaf een stoplicht...niet harder dan 3 km/uur, volgas. de electronica doet dan ook iets, want met gasgeven hoor je geen enkel verschil.
En dan, na een minuutje, rijdt ie weer, op 3.5 cylinder.
het motorstoringslampje gaat niet eens aan...die ECU is weinig kritisch.

Na de koppakking-gebeurtenis, [gebeurde hier in de stad] nog 10 km rustig gereden om te kijken, verliest niet veel water, maar wel een beetje geborrel en het erg snelle opwarmen.
En VEEL BLAUWE onverbrande diesel-rook!!! Als hij het ff slecht doet.

Tja, ik kan m maken, heb 5 keer autokoppakkingen gedaan, waaronder de P10 diesel....ging altijd goed. ;-)
100,- koppakking, klaar, voor mij 1 dag van 8 uur. Maar je weet nooit zeker of t weer zo goed gaat natuurlijk.

Eigenlijk wilden we m pas na de VOLGENDE winter [sport] weg doen. De wegenbelasting he? Zware diesel.

Overwegen een Dacia Logan op benzine.

Wiemer.

wiemer

Geplaatst door wiemer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Die beslissing kunnen wij niet voor je maken....

wiemer (0), 10 jaar geleden

ff naar de garage wat die bij een APK keuring zou doen. Nou, dat was toch meer dan niks, remdruk viel een beetje weg [!], remslang, lassen dorpel, ennogwat. En hij had achterstallig onderhoud.
...Tijd om m weg te doen...zo'n ding vliegt werkelijk weg zeg! Ze staan in de rij. Het bouwjaar was dan ook de beste eigenschap van de auto...

5 jaar, 80.000 kms, 1 sensor, 1 wiellager maar je had een vregrootglas nodig op het plekkie te zien. Dat was alles. Oja, handremkabel losmaken. Beurten deed ik zelf. Beurtjes dus.
T was een goede auto, en voorlopig de laatste diesel......

Wiemer.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Laatste der Mohikanen.
90pk TD,geen strepentrekker,maar hielden het wel lang vol,met gemodidifceerde kop.
In het begin waren er warmlopers met als gevolg koppakking eruit.
Volgens mij zijn er extra koelkanalen in de gemodificeerde kop gekomen.
Daarna was het tanken en rijden,rijden,rijden.
Heb zelf een 2.0 liter op lpg gehad,reed echt strak,goed op lpg.
Denk er nog weleens aan terug,zware karren mee getrokken,caravans,alles op lpg,niet kapot te krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.