close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: Distributie ketting opgerekt

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v 65pk

Hulp/advies gevraagd!!!

Ik heb 2 weken geleden onze auto naar een dealer gebracht om de auto uit te laten lezen. Het was namelijk zo dat het motorcontrole lampje was gaan branden. Bleek na controle de BDP (dode punt sensor sensor) te zijn, schijnbaar een bekend probleem ik heb er namelijk al een hoop over gelezen.
Ik moest een week daarna naar de dealer voor een onderhouds beurt aangezien hij inmiddels meer als 60.000 km heeft gelopen.
De dealer heeft daarop de sensor gereset en mij er op geattendeerd dat het lampje weer zou kunnen gaan branden. Ik ben dus gewoon weer op weg gegaan want men zij dat het niet zo'n groot probleem zou moeten zijn... En ja hoor na bijna een week ging het lampje weer aan.
Goed ik naar de dealer voor een kleine beurt. Na afloop vroeg ik nog of er problemen waren. En dat was niet het geval. Ze hadden de sensor schoongemaakt want dat was het probleem. Ok ik heb dat ten goede trouw genomen want zij zijn de experts, of niet??? Één dag later begon het lampje weer te branden. Ongerust belde ik naar de dealer om te vragen wat er aan gedaan kon worden omdat ik nu al 3 weken hier mee te maken heb. Kon ik een afspraak maken over 2 en een halve week om te kijken wat er aan de hand is. Ik ging hier niet mee akkoord en met veel pijn en moeite kon het een week eerder(woensdag 9 augustus 2006). Na onderzoek blijkt dat de distributieketting is opgerekt na 65.000 km???
Vindt ik erg vreemd want ze zetten er onder andere een ketting in omdat deze langer mee gaat en meer kan hebben dan een riem.
Nissan Nederland doet nu zeer moeilijk over de garantie op de auto. Wij hebben namelijk 4 jaar garantie op de Micra. Dit was ivm. een RAI aanbod. Nissan Nederland en de dealer vinden dat er een te grote interval zit tussen laatste de beurten.

Tevens begon de auto af te slaan na het schakelen naar de 2e versnelling. Heeft dat ook te maken met de BDP sensor???
En kan(lees mag) een distributie ketting na 65.000 km lage tot normale belasting zo ver oprekken dat dit schade tot gevolg kan hebben???
Starten ging ook moeilijk moet soms meerdere keren de sleutel omdraaien voordat de auto start. (ook vaker gehoord)

Heb trouwens de auto gekocht bij dealer A in onze Hoofdstad
Is bij dealer B(eunhaas) in onderhoud geweest. Die de oliepijlstok 1x heeft afgebroken en de rest in de motor heeft laten zitten. Is er gisteren namelijk uitgehaald. Tevens heeft deze dealer de onderhouds interval verruimt, hij zij namelijk dat 1x in de 20 á 25.000 km wel genoeg was.
Dit aangezien ons gebruik,rustige tot normale rijder. Dealer ook hier ten goede trouw genomen hij zei dat hij dat bij mensen met zo'n rijstijl altijd deed.
En bij dealer C is dit hele euvel gebeurd en dit alle vanwege een aantal verhuizingen.

Kan iemand mij helpen/adviseren want het ziet er naar uit dat wij kosten moeten gaan maken terwijl ik van mening ben dat er fouten zijn gemaakt door dealer B & C. Dealer A heeft mij alleen de auto in 2003 verkocht/afgeleverd.


Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Henne Veeninga

Geplaatst door

Henne27 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een soortgelijk probleem

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

slechte smering (kwaliteit olie + interval) = korte levensduur ketting

schol 0

18 jaar

het is waarschijnlijk wel je distributieketting die is opgerekt, dit probleem komt wel vaker voor omdat er een te zachte staalsoort is gebruikt voor de kettingen.. dit in combinatie met een te lange overbrugging tussen de onderhoudsbeurten leidt, althans kan leiden tot dit probleem.

nisman 0

18 jaar

Het rekken vd distributieketting komt wordt bij Nissan hoofdzakelijk veroorzaakt door slecht onderhoud.

Het feit dat er altijd rustig gereden wordt met de auto is zeker geen reden om de onderhoudsintervallen te verlengen!

Ik ben van mening dat bedrijf B aansprakelijk moet worden gesteld worden gesteld voor de slijtage omdat de garantie dit niet gaat dekken.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.