Nissan Primera: gebroken aandrijfas / cardanas

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

het begon met een kapotte stofhoes (in garage niet gezien dat de hoes aan vervanging toe was ondanks dat de auto net op onderhoud was geweest)
Daarna de "kop" kapot.
Nu is de as van de aandrijfas (steekas) bestuurderszijde gebroken.

Kan dit hersteld worden?

Kan enkel de as (de buis dus) vervangen (nieuw verkregen) worden?

Kan de breuk verband houden met het vervangen van de kop?

Blijkbaar is dit een ziekte bij deze wagens (is er nog kans op tussenkomst van nissan?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

jof

Geplaatst door jof (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

de as zal niet apart verkrijgbaar zijn,
best een volledige nieuwe plaatsen of een 2 de hands monteren
denk dat de prijs van een nieuwe goed oploopt,bij nieuw ben je wel zeker
probeer eens bij van deijne
dat nissan zelf nog zal tussen komen denk het spijtig genoeg niet,tenzij je een auto hebt gekocht met levenslang garantie
je kan het eens proberen met je garage overeen te komen dat ze in tussen komen,als het werkelijk zo is wat je verteld
kan ook uit je verhaal opmaken dat er een nieuwe homokineet op de aandrijas geplaatst is,dat een aandrijfas breekt heb
ik eerlijk gezegd nog niet meegemaakt tenzij van een ongeval
groeten davy

zani (0), 16 jaar geleden

aandrijf assen breken anders met de regelmaat van een klok bij de primera, helaas

jof (0), 16 jaar geleden

ja ik heb intussen vernomen dat dit schering en inslag is bij nissan.
In tussen is de as vervangen door deze van een 1600. enkel de kop is lichtjes verschillend (dus de nieuwe kop die ik zopas installeerde is niet meer bruikbaar. als iemand die kan gebruiken ... doe een eerlijk bod en misschien is hij van jou.

update 5 juli: ik merk dat het moeilijker wordt om te schakelen. zowel in versnelling zetten als eruit lukt niet altijd even goed. met optrekken vooral van 3 naar 4.
kan dit iets te maken hebben met de niet originele aandrijfas (die van de 1600).
soms loopt het vlekkeloos, soms moet ik 2 maal proberen.
De koppelingspomp is lichtjes geroest. Kan dat er misschien mee te maken hebben (hoewel ik niet echt iets merk aan de koppelin).
De platen zijn volgens mij nog goed.

Zou er misschien niet genoeg olie in de bak zitten (of uitgelopen zijn bji het vernvagen van de linker aandrijfas)?
Kan ik het oliepeil ergens controleren?
Welk soort olie doe je er best in?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.