close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Groot remprobleem!

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: SR20DE

Nissan Primera P11 2.0 16V, 1998

Vandaag gedaan:

- nieuwe remschijven achter
- nieuwe remblokken achter

- omwisselen remblokjes + remschijven voor ivm circuit

Na bovenstaande te hebben gedaan worden de achterschijven enorm heet wanneer ik rem. De voorschijven worden echter nauwelijks warm.
Het pedaal is hard met de motor uit. Wanneer de motor draait kan het rempedaal zonder veel moeite ver naar beneden, en de auto remt nauwelijks.

Dit icm de hele hete achterschijven en handwarme voorschijven doet mij vermoeden dat er alleen met de achterremmen wordt geremd...

Aan 1 kant is een deel voor de handrembevesti ging afgebroken (boutje geknapt). Als de handrem zou blijven hangen zou er slechts 1 achterschijf heet moeten zijn. Dit is dus niet zo. Beide worden even heet. Voorkant is ook even heet aan beide kanten.

Wisselen voor remblokken voor heeft niets uitgemaakt. Bij het ontluchten kwamen er geen luchtbellen naar buiten. Ik zie geen borrelende vloeistof in mn remvloeistofre servoir, ook zijn er geen lekkages te ontdekken.

Ik ben radeloos: wat nu?

Geplaatst door

DaMasterPNut (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

achter alles goed gangbaar, en dan bedoel ik ook GOED gangbaar. remkrachtverdeler op de achteras nog in orde

Ik denk dat achter zo heet wordt, omdat er vooraan zo weinig gebeurt en je daardoor dus harder moet trappen.

Overigens is achter alles gangbaar. De geleidepennen zijn uit elkaar geweest, ingevet en weer teruggemonteerd. Met de hand getest, ging soepel.
Remcilinder achter heb ik gewoon terug kunnen draaien met daarvoor bestemd gereedschap.

Remkrachtverdeler heb ik niet op de achteras.

DaMasterPNut 0

15 jaar

Waarom zijn de remblokken aan de voorkant omgewiseld? Dat is niet verstandig.
Deze moeten nu weer opnieuw inslijten op de schijven en hebben nu dus verminderde remkracht.
Het risico wat je ook loopt, is dat je nu harder gaat trappen waardoor de remblokken "verglazen" en kijhard worden.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Nou, het probleem is opgelost.
De remschijven voor waren het probleem. Zat een rare rand op waar alleen het onderste stukje remblok tegenaan kwam. Ik moest zover trappen om de bovenkant van het blok als het ware gekanteld te krijgen op de remschijf.

Remschijven gemonteerd die ik nog had liggen en problemen zijn voorbij. Sterker nog, het remt nu beter dan ooit. Auto voelt stabieler aan dankzij de vernieuwde achterkant.

Bedankt voor de tips!!

DaMasterPNut 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.