Ik heb al enkele maanden last van een knipperend motorstoringslampje.
Hij deed dit heel enkel wanneer ik systeemmatisch 80 of 100 reed na een paar minuten.
Overschakelen op benzine en het was weer goed. Nu had ik gister een continu brandend lampje
overschakelen op benzine had nu geen effect. Nadat de auto een kwartier uit had gestaan
brandde het lampje niet meer. Tot nu toe heeft hij ook niet weer gebrand of geknippert.
Heb hem uit laten lezen een paar weken terug, ze konden alleen geen fout vinden, stond niet
opgeslagen. Lambdasonde voor de zekerheid vervangen, maar dat heeft niets uitgehaald.
Wanneer het lampje knippert stottert de motor trouwens ook, als hij gewoon blijft branden
stottert de motor niet.
Wie helpt mij op weg?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
knipperent MIL lampje wijst o peen defect in de ontsteking, meestal bobine defect.
[quote=citroënmonteurtje]knipperent MIL lampje wijst o peen defect in de ontsteking, meestal bobine defect.[/quote]
Okey, en is het dan ook logisch dat hij op gas wel iets laat merken en op benzine niet?
Op gas gaat hij stotteren en op benzine niet. Enig idee wat zoiets kost om te laten vervangen?
En is er ook een mogelijkheid om zeker vast te stellen dat het hier aan ligt?
15 jaar
alleen op gas ? dan lijtk het op een gas injector. uitlezen van de GAS instaltie zla waarschijnlijk duidelijkheid brengen
[quote=citroënmonteurtje]alleen op gas ? dan lijtk het op een gas injector. uitlezen van de GAS instaltie zla waarschijnlijk duidelijkheid brengen[/quote]
Ja ik heb er geen verstand van maar ik dacht; als hij het alleen doet wanneer je rond de 80 rijd dan trek je de gaskraan niet echt ver open. Dus
als deze wat verstopt zit begint ie te stotteren omdat er geen grote hoeveelheid brandstof de motor bereikt. Maar dan is het wel vreemd dat toen
ik op benzine reed ook een half uur het lampje heeft gebrand (niet knipperen).
15 jaar
zit geen gaskraan op;) hoeveelheid wordt via het membraam in de verdamper geregelt (en de MAP sensor)
Ik denk dat je het moet zoeken in de aanstuur/onderbreekrelais van de gasinjectoren. De stekkerverbinding geeft vaak problemen door corrosie. De aanstuur/onderbreekrelais gaan ook wel eens kapot.
[quote=Nissanwielmonteur]Ik denk dat je het moet zoeken in de aanstuur/onderbreekrelais van de gasinjectoren. De stekkerverbinding geeft vaak problemen door corrosie. De aanstuur/onderbreekrelais gaan ook wel eens kapot.[/quote]
Oke en hierdoor gaat de auto dus ook stotteren? Het probleem zou dan dus liggen bij het gasgedeelte, maar waarom geeft hij dan ook motorstoring als je overschakelt op benzine.
15 jaar
[quote=citroënmonteurtje]zit geen gaskraan op;) hoeveelheid wordt via het membraam in de verdamper geregelt (en de MAP sensor)[/quote]
Ja okey ik bedoel meer dat de injectoren verstopt zitten, zou dat ook een reden kunnen zijn?
15 jaar
In het relais zit ook de benzine injector onderbreking.
Ik ga er van uit dat er een Vialle LPi installatie in zit die overigens GEEN verdamper heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar