Hallo iederen,
Ik zit met een probleem. Heb een X-trail van 2003 DCI 2.2 al een tijdje in bezit. heeft een half jaar gelden wat gebreken getoont. Hij hield uit het niets in en als je dan even het gas losliet en vol gas gaf wou die wel eens weer gaan maar soms zakte die ook helemaal weg. met terug schakelen ging het soms ook. Ik begreep er niets van. Naar de lokale dealer garage gegaan, daar hebben ze brandstof filter vervangen. brandstof pomp gecheckt oke, en verder liep die in eerste instantie goed.
Nu weer het zelfde probleem gehad een maand of 2 gelden. dus weer brandstof filter vervangen en diesel leidingen en injectoren gereinigd dmv forté.
En het is weer kasse zoals u al kunt raden. nu weer het probleem zakt helemaal terug slaat af. Is dan ook niet meer aan te krijgen. Als je 15-20 min wacht dan doet die het weer en dan blijft die aan het stotteren en het doen. De dealer kan er geen houvast op krijgen waar het exacte probleem ligt. Moet er even bij zeggen dan het geen nissan dealer is.
Wat moet ik doen. De wagen staat nu bij de garage en zij weten ook niet zo goed waar ze nu naar moeten kijken.
Kan iemand mij helpen.
p.s. ben trouwens geen proffessional. is iets fout gegaan bij registreren mijn excusses.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afslaan en moeten wachten voor dat de motor weer aanslaat is een symptoom van een defecte toerental (krukaspositie) sensor.
Als de motor stotterend en al aangeslagen is, wat geeft dan je toerenteller aan (als die er in zit)?
[quote=oldford]Afslaan en moeten wachten voor dat de motor weer aanslaat is een symptoom van een defecte toerental (krukaspositie) sensor.
Als de motor stotterend en al aangeslagen is, wat geeft dan je toerenteller aan (als die er in zit)?[/quote]
Bedankt voor je reactie,
Je bedoelt denk ik als de motor afgeslagen is wat de toerenteller dan aangeeft? want als ie stottert dan slaat ie niet aan. pas naar een tijdje weer en dan rijdt ie ook weer prima. heel raar. er zit wel een toerenteller in ja. maar eigelijk niet op gelet als ie uitvalt als de toerenteller dan mee gaat. maar volgens mij wel hij zakt ook mee als hij inhoud. dan kan ik vol gas geven maar hij blijft maar terug houden. hij probeert hem wel sabiel te houden maar het lijkt alsof ie brandstof of lucht tekort komt.
Is zoon krukassensor duur om te vervangen ofniet?
gr. Sjors
Je zei: Als je 15-20 min wacht dan doet die het weer en dan blijft die aan het stotteren en het doen.
Daar begrijp ik uit dat na het aanslaan de motor stottert.
Kun je dat wat beter uitleggen?
Scv-klep aansturing tov de branstofdruk laten controleren.
Controleren van de spie van de signaalplaat van de nokkenassensor. Mogenlijk is deze gebroken of het gat uitgeslagen.
Laten ze het eens proberen door de nokkenas sensor los te schroeven en deze een mm uit de behuizing te halen. Dan word de afstand tussen signaalplaat en sensor wat groter. Kijk eens of de motor dan wel aanslaat. En eventueel met losgetrokken stekker van de nokkenassensor.
[quote=oldford]Je zei: Als je 15-20 min wacht dan doet die het weer en dan blijft die aan het stotteren en het doen.
Daar begrijp ik uit dat na het aanslaan de motor stottert.
Kun je dat wat beter uitleggen?[/quote]
Ja hij start en slaat normaal aan. dan kun je weer rijden. Dan doet ie om de haverklap stotteren of inhouden. als je fors met het gas omgaat dan pakt ie hem soms wel en soms niet op. Maar het beste is even helemaal van het gas af en dan proberen terug te schakelen en weer vol op het gas dan pakt ie hem wel weer op in de meeste gevallen. maar ik begrijp het niet. Kan het liggen aan de diesel die ik tank. moet ik V-power diesel gaan tanke ofzo?
Ik kreeg van iemand te horen: is de EGR klep schoengemaakt? Heeft deze auto een EGR klep en zou het dan hier aan kunnen liggen.
De scv klep hebben ze een half jaar geleden schoengemaakt en nagekeken en bijgesteld. dus je zou verwachten dat het hier niet aan meer aan kan liggen. Ze hebben hem uitgelezen en zijn geen foutcodes of storingen tegen gekomen.
Ik denk dan ze inderdaad eens moeten gaan kijken naar krukassensor. (ondanks denk ik dat de computer dat toch zou moeten aangeven als deze niet goed functioneerd of niet dan?)
Kijk naar je toerenteller tijdens dat inhouden en stotteren. Blijft die gewoon aangeven of gaat die wild heen en weer?
Wild heen en weer gaan is een aanwijzing dat de krukas- of nokkenas-positie sensor moeilijk doet.
Dan zou je inderdaad een foutcode verwachten, maar bij diesels wordt de fout heel vaak gewist als je het contact uit zet.
Ik zou rijdend gaan uitlezen en gewoon wachten op de fout. Als je weet hoe je die kunt opwekken scheelt dat tijd.
Of een keer stotterend en al naar de garage en dan NIET de motor uitzetten, maar op dat moment uitlezen.
Of V-power nu beter is of niet, verschillen de meningen over. Maar het gaat dit probleem niet oplossen, hij loopt toch goed vanaf de koude start?
Wat is er aan de scv-klep afgesteld???
Sinds vorige week heb ik een soortgelijk probleem met mijn Nissan X-trail T30 2.2 DCI bouwjaar 2006!
Tijdens het rijden, op ongeveer 2700t/m meestal in (tot hiertoe) enkel in 4 de versnelling of hoger.
Ook als ik gas geef via de cruiscontrole.
Dan stopt de wagen met acceleren.
Dus stel ik geef in 5 de versnelling vol gas, dan gebeurt het regelmatig dat rond 2700t/m de wagen niet verder accelereert, hij blijft dan gewoon constant die snelheid aanhouden, zelfs bij volgas.
Als ik even van de gas ga, dan is het weer over, maar kan het snel ook weer terug komen.
Geen abnormaal geluid, geen rook, geen lampjes, toerenteller doet niet vreemd....
De SCV-klep is een half jaar geleden vervangen.
gr Erik.
Iemand een idee?
13 jaar
Zojuist bericht gekregen van garage.
De raildruksensor stekker is gemeten. Schoongemaakt en hij rijdt weer beter. Nu geeft ie het probleem dat hij en 2e en hogere versnellingen vanaf 4000 toeren inhoud. strekt bijna niet meer door. valt niet terug maar gaat ook niet verder. De sesor weer doorgemeten en geeft goede spannings waardes aan.
Wat zou het kunnen zijn? enig idee?
betreft scv klep was bij een andere garage. deze had gezegd hier wat mee gedaan te hebben. maar weet het verder ook niet.
weet nu wel dat het in iedergeval al minder is maar voor hoelang.
er staat hier ook een bericht dat de brandstofpomp (electronica of iets dergelijks) gereset kan worden. en als het probleem dan weg is moet de scv klep vervangen worden. de garage kan dit niet resetten met de BOSCH apparatuur die zij gebruiken. Is dit specifiek nissandealer werk? Er worden trouwens helemaal geen storingen weergegeven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar