Zodra ik het gas loslaat houd de auto sterk in.
Sterk voelbaar bij koude motor en gaat dan ook bokken.
Komt tie in de buurt van hat stationnaire toerental en je geeft gas dan pakt tie met een schok op.
Dit gebeurt zowel op lpg als op benzine.
Op benzine is het wat minder heftig.
Het gekke is dat tie perfect doortrekt en dan ook niet hapert.
Ook vanuit lage toerentallen.
Bij warme motor is het minder voelbaar.
Het is net of je het contact afzet als je het gas loslaat.
Zo sterk houd tie in.
Een beetje spelen met het gas rond het stationnaire toerental geeft een schokkend effect.
Gasklephuis is al gereinigd.
Nieuwe ngk bougies gemonteerd.
Er moet gewoon iets niet helemaal goed zijn, want het is er langzaam ingekomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ter aanvulling:het is een 2 liter motor model p11.
Heeft mijn Primera ook. Heb het aanzienlijk kunnen verminderen door de gaskleppotentiometer iets te verstellen maar weg is het niet. Is even wennen met rijden.
Wat je voelt is dat de brandstof toevoer wordt afgesloten. De computer registreert dat de auto nog rijdt terwijl de motor geen kracht nodig vraagt dus zal de computer de brandstoftoevoer volledig afsluiten. Het HNR maakt gebruik van dit fenomeen. Echter het schokken kan te maken hebben met een niet goede werkende afsluiter in je LPG toevoer. Dit is bij mij weten alleen te controleren bij een LPG specialist.
19 jaar
Idd Paul, deze tip heb ik ook toegepast.
Daardoor is het idd een stuk minder geworden.
Alleen op lpg blijft het toch vrij sterk voelbaar.
De tip van Menzo eens navragen.
Op lpg is het allemaal wat gevoeliger.
Voor de rest een perfecte auto.
19 jaar
Toch nog maar eens even gekeken naar mijn eigen auto gisteren. Ik denk dat ik een verklaring heb: Wanneer je het gas loslaat wordt de brandstoftoevoer afgesloten. Hierdoor zal de motor eerst kantelen en daarna gaan tegenwerken. Dit kantelen wordt gedempt door de motorsteunen. In de loop van de jaren zullen de motorsteunen verslijten waardoor het kantelen sterker zal worden. Op benzine wordt de brandstoftoevoer minder plots afgesloten dan op lpg waardoor de motor langzamer kantelt. Dit kantelen voel je in het rijden d.m.v. het schokken. Je LPG afsluiter is dus in orde alleen de manier waarop is wat minder gecultiveerd dan het benzine systeem. Kortom: het is geen schadelijk probleem maar zul je het willen verhelpen moet je de motorsteunen vervangen door verse exemplaren die het kantelen weer voldoende kunnen dempen. Dat het gevoel sterker is bij koude motor is te verklaren doordat de motor intern dan meer wrijving heeft (olie is dikker, materiaal nog niet op de juiste maat etc).
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar