Nissan Primera: Vialle LPi, LPG nivo ledjes doen vreemd

Bouwjaar: 1999

Hoi, wie kan mij helpen.
Nissan met donut LPi tank ,LPG nivo meter doet na vervangen brandstofpomp erg vreemd.
Met volle tank geeft hij leeg aan (een rood ledje), en gaande weg worden de ledjes in aantal groener totdat de tank leeg is, en geeft dan weer vol aan.
Kan dit aan de computer liggen of is idd de vlotter (met nivo meter) cpl van slag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Thieu

maas6811

Geplaatst door maas6811 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Sensor (0), 17 jaar geleden

Mogelijk heb je al een antwoord ontvangen op een andere manier. Ik heb een dergelijk probleem gehad wat aan de vlotter lag. Die is toen (in de garantietijd) vervangen. Ongeveer 2 jaar later begon hetzelfde euvel. Aangezien ik gewoon door kan rijden, laat ik het niet verhelpen.

zani (0), 17 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem
bij volle tank nu geeft hij alleen een rood ledje, na een tijdje rijden als je stilstaat gaat er 1 groen ledje branden, maar zodra je weer gas geeft gaat de rode weer branden..
is dus de vlotter? hoeduur is zon ding?

Sensor (0), 17 jaar geleden

De reparatie (vlotter + pomp) viel onder de garantie; ik heb er geen rekening van gezien. Volgens de gasboer kwam het neer op rond de 700 euro in totaal.
Als je echter gewoon door kunt rijden, zou je kunnen overwegen het niet te laten verhelpen. Bv pas als je echt problemen krijgt. De gasboer vond dit onderdeel van de gasinstallatie nogal zwak ontworpen.
Nu het volgende: hoewel het ledjes probleem zich nu al weer sinds ruim 2 jaar voordeed, doen de ledjes het nu weer normaal en correct!!! Sinds ongeveer 3 weken. Hoe dat kan weet ik niet.
Nu ik zelf weer meer op mijn auto let, merk ik dat sommige garages erg slordig werken. Ik ontdekte dat de stekker van de gascomputer niet goed vastgeklikt was. Ook bleek dat de drie bouten van het INLAATspruitstuk loszaten!! Een van de bouten lag er helemaal uit en hing vast in de bedrading.
Het spijt mij dat ik geen afdoende verklaring kan geven voor het spontane herstel van het vlotterprobleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.