close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Patrol: Koppelingsplaat vervangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: RD28T

Hallo,ben van plan een koppelingsset te vervangen van 'n Patrol.
Wat rondgelezen en daar word ook aangeraden de tussenbak te demonteren.
Deze zou gekit zijn.
Wat voor kit?
Groetjes Robert

Geplaatst door

kawarobot (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Robert hoe is het met de koppeling afgelopen. Bak in ene naar achter maar let ook op de koppeling hevel ,deze was bij ons door gedrukt /de bol was gescheurd. Kon het zaakje twee keer los. Gaat wel een stuk sneller dan de eerste keer. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Hoi Punt,ben nog niet begonnen.Is voor een ander die na twee weken wachten te horen kreeg dat de koppelingsset niet meer leverbaar is!
Weer even op het net dus.
En ik wil eigenlijk wel op een brug sleutelen die ook nog niet vrij is.
De hevel eerst uit de bak halen?
Is het te tillen met z'n tweeën en heb jij de tussenbak nog losgehaald?
Je hoort zeker hoe het gegaan is en wat er zoal bij komt kijken.
Groeten Robert

kawarobot 0

14 jaar

De bak lijkt mij niet te tillen . Vierkolomsbrug met rijlift ter beschikking . Die hevel kun je pas bekijken als de bak los is . Koppeling kwam na de klus niet goed vrij met als oorzaak die los gescheurde bol waar de vork op tuimelt. Oude koppeling was kompleet verbrand. @$%&()$ . Toen nog maar een keer het kunsje. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Net voor de derde keer de centen teruggestort gekregen want niet leverbaar!
Lijkt erop dat wwwverkopers eerst de centen willen en dan zlef gaan bestellen.
Nog een vraagje;was van plan om een dragend iets tussen de rijplaten van de brug te fabrieken maar er word gesproken over de bak draaien en langs een uitstekend carrosseriedeel naar achteren halen.
Dat gaat dus niet als ik de bak op een hulpframe heb liggen denk ik.
Alle hulp en informatie zijn van harte welkom omdat er voor de klus bij een vakgarage 6 uur voor staan en ik eigenlijk niet het wiel opnieuw hoef uit te vinden waar eerder al tegen aan werd gelopen.
Vriendelijke groeten Robert

kawarobot 0

14 jaar

Vreemd genoeg heb ik er pas nog 1 gemonteerd. Wel een Nissan pakket. Overigens hoe kan een vakgarage nou zo goedkoop wezen als de dealer er 4.3 uur over mag doen???

Inderdaad het is een zware klus. Met een goede transmissie krik kan je de bak er zo uithalen. Als je de voorpijp los haalt dan kan het blok vergenoeg achterover kantelen zodat je de bak rechtstandig naar achteren kan rijden. Heb je nou niet zo'n krik en vier extra handen blijf er dan af. Het is geen doen zonder. Te groot, te lomp en te zwaar.

Bij een 2.8 kan de bak toch altijd gewoon naar achteren. Alleen bij een 3.0 moet het blok kantelen en de bak draaien volgens mij. Bij een 2.8 zet ik de bak en de tussenbak op 2 rolkrikken en rij het geheel naar achteren.
(is inmiddels wel even geleden...)

Michel7773 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.