Nissan Patrol: Verlies van koelvloeistof

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 33.0Di turbo

hallo; wie weet een antwoord op mijn probleem, mijn patrol verliest koelvloeistof tijdens een lange rit, ik moet dan erg oppassen dat hij niet droog komt te staan, bij korte ritten heb ik geen probleem, wat ik geconstateerd heb is dat de druk in het expancievat zeer hoog is als de motor net is uitgezet, ik ben bij de garage geweest en die zeggen gelijk een kapotte koppakking, maar ik twijfel daar erg aan omdat er, nadat de auto 4 uur heeft stil gestaan er nog behoorlijk wat druk in het expancievat zit zodat het mij stug lijkt dat als de koppakking lek is er nog zoveel druk in het expancievat zit.
De vorige eigenaar heeft de radiateur laten vervangen en wat slangen, de slangeklemmen vindt ik niet erg strak staan het zijn van die zelfklemmers, zou het kunnen zijn dat door de hoge druk in het systeem de koelvloeistof door de zwakke klemmen kan ontsnappen?

simo02

Geplaatst door simo02 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

p van g (0) PRO, 13 jaar geleden

ga eerst eens een koppakingstest doen met detectie vloeistof deze verkleurd als de koppakking of cilinderkop kapot is.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Je spreekt jezelf tegen. Als na 4 uur stilstaan er nog behoorlijk wat druk is, dan lekt het niet via de klemmen weg.
En na 4 uur stilstaan zou de boel ook aardig afgekoeld moeten zijn en dus drukloos.
Lijkt wel heel erg op een lekke koppakking. Maar met een CO-snuffelaar weet je dat inderdaad meteen.

p van g (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]Je spreekt jezelf tegen. Als na 4 uur stilstaan er nog behoorlijk wat druk is, dan lekt het niet via de klemmen weg.
En na 4 uur stilstaan zou de boel ook aardig afgekoeld moeten zijn en dus drukloos.
Lijkt wel heel erg op een lekke koppakking. Maar met een CO-snuffelaar weet je dat inderdaad meteen.[/quote]
hoe zo spreek me tegen? jij mag me anders verklaren waar de druk dan wel vandaan komt!!!!!!!

Neet (0), 13 jaar geleden

Ik heb ooit bij een oude Datsun een blikje onder het overdruk slangetje gezet. Bij korte koude ritten gebeurde er niets. Bij langere ritten en dus warme motor zat
het blikje vol met koelvloeistof. Oorzaak is dan natuurlijk de koppakking. Kan je dus ook proberen. (als er tenminste nog ergens een slangetje zit)
Bij mij was het nog iets erger, de kop was gescheurd. Gelast en gevlakt. Heeft gewerkt tot het einde van zijn leven....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.