auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Patrol: poelies op tijd plaatsen

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: rd28t

Hallo allemaal,

Via dit forum kreeg ik al door in welke volgorde en met welke aanhaalmomenten de cilinderkop teruggeplaatst moet worden.
Mijn cilinderkoppakking moet namelijk vervangen worden. Voordat ik het allemaal losgooi zit ik toch nog met twee vraagjes:

1. Het lukt mij niet de krukas, de nokkenas en de pomp op de juiste merktekens te krijgen.
De pomp- en nokkenaspoelies krijg ik wel op tijd maar het merkteken van de krukaspoelie staat dan helemaal verkeerd. De motor liep goed dus aan de timing wil ik niet komen (Het is natuurlijk mogelijk dat ik de merktekens verkeerd gebruik maar dat lijkt me toch sterk).

2. Hoe gaat de moer van de krukaspoelie los? Gewoon linksom of moet hij juist naar rechts gedraaid worden? Ik krijg hier en daar nogal wat tegenstrijdige informatie over.

M.v.g.

Thierry

Geplaatst door

thierryij (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan kloppen dat je met je merktekens zit te rommelen. Je moet de merktekens op de krukaspoelie niet bij elkaar zetten naar 180 graden verder. De zuigers 1 en 6 staan dan onderin. Als je dat doet en je haalt het deksel weg zal je zien dat de merktekens op de nieuwe riem overeenkomen met de merktekens op de tandwielen. De bout moet gewoon linksom los.

Dank je wel Ton,

Dus als ik het goed heb staan de merktekens van de pomppulley en van de nokkenaspulley in lijn en die van de krukas 180 graden verder.
Kan je me ook vertellen hoe de kleppen van cilinder #1 in dat geval staan?
Staat die zuiger dan op z'n ODP of BDP?

Trouwens, op de riem staan er helaas geen merktekens. Hij is waarschijnlijk niet origineel.

thierryij 0

14 jaar

check je mail
hans

hansfw 0
badge

14 jaar

Als zuiger 1 en 6 onderin staan, waar staat zuiger 1 dan???

Ton, ik ging iets te gehaast over je bericht heen. ODP= duidelijk.
De kop is er intussen af en er bleek een verkeerde pakking tussen te zitten. Bijna alle koelgaten geblokkeerd omdat de pakking gaten niet overeen kwamen.
Resultaat: zes scheuren tussen de in- en uitlaatkleppen. Dat wordt een prijzige grap. Ik heb al een andere tweedehandse kop op t oog. ff kijken wat dat moet kosten. Anders laat ik er eentje uit nederland halen. Begrepen dat die gereviseerd en al te krijgen zijn.

thierryij 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.