heb mijn koppakking vervangen alleen krijg ik de distributie niet meer op tijd
de zuigers slaan steeds weer vast tegen de kleppen.
krijg het niet goed wat ik ook probeer.
wie kan mij helpen??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vertel eens; over wat voor 'n motor we het hier hebben ??
Bij NISSAN is alles altijd goed verzorgd wat betreft de timing, mooi met strepen op de riemen en merktekens op de nokkken- en krukas.
JE HEBT TOCH WEL EEN NIEUWE RIEM GEBRUIKT ??!!
Gr Jeroen
ja zeker heb ik een nieuwe riem gebruikt
het gaat om een 2.0 diesel
en het is goed verzorgt maar ik krijg de tekens gewoon niet bij elkaar
als ik de onderste op tijd heb dan krijg ik de bovenste niet bij het merkteken omdat
hij dan vast slaat
ik zou het niet meer weten heb dit nog nooit gehad
groet jeroen
17 jaar
jeroen
waar staat op dit moment de zuiger van de 1e cillinder ?
Gr. paul
als ik het goed heb bovenin
17 jaar
[quote=jeroenvd]als ik het goed heb bovenin[/quote]
weet je dat echt zeker ? je kunt het nagaan indien je weet hoe ze stonden voor montage van de kop ?
toen ik de kop gemonteerd heb stond hij bovenin maar ben inmiddels weer aan het draaien geweest maar de poeli staat nu net zo als bij de montage
jeroen
17 jaar
[quote=jeroenvd]toen ik de kop gemonteerd heb stond hij bovenin maar ben inmiddels weer aan het draaien geweest maar de poeli staat nu net zo als bij de montage
jeroen[/quote]
wat ik lees : leg de riem linksom beginnen bij het krukastandwiel
oke maar als ik de onderste poeli bij het merkteken heb krijg ik de bovenste er niet bij omdat hij vast slaat als ik heb draai
17 jaar
[quote=jeroenvd]oke maar als ik de onderste poeli bij het merkteken heb krijg ik de bovenste er niet bij omdat hij vast slaat als ik heb draai[/quote]
voorwaarde is : 1e cilinder (distributiezijde) moet staan in BDP (bovenste dodepunt).......
Gr. paul
ja dat weet ik maar als ik hem in bdp heb dan krijg ik de bovenste niet bij merkteken of ik hem nu links of rechtsom draai. alle twee de kanten slaat hij (voor ik bij het merkteken ben vast
17 jaar
is toch vreemd... indien alle merktekens overeenkomen (ook van de pomp ?) het hele zaakje blokkeert.
krukas tov de nokkenas verkeerd ? (De krukas draait 2 keer, dan draaien de nokkenas/ assen 1 x rond; dus kunnen de merktekens wel aan de goede kant staan maar staan de krukas en de nokkenas toch verkeerd tov elkaar en kunnen de kleppen tegen de zuigers aan komen)
Dat is niet waar Sjaak.
Dat verhaal gaat wel op als de riem er op zit maar dan staan de merktekens niet tegenover elkaar.
Als de nokkenas op merk staat, staan alle nokken op een bepaalde stand.
Als je de nokkenas 1 slag draaid, staan ze weer hetzelfde.
Jeroen is naar bed geloof ik
Ik hoop dat hij schaapjes teld en geen nokken assen!
nee ik was niet naar bed maar moest even de hond naar buiten doen
17 jaar
nee merktekens komen niet overeen als ik de onderste goed heb krijg ik de bovenste niet goed omdat hij blokkeerd
17 jaar
Jeroen, ik heb een Pdf. bestandje naar je toe gestuurd met de gehele handleiding.
Het is alleen in het Engels.
(verkeerde keuze gemaakt met installeren van Autodata)
succes.
mvg,
Hans.
kan er een klep blijven hangen ?
Ja, maar dat kun je controleren door het klepdeksel er af te halen en te kijken of een klep enorm veel speling heeft.
[quote=sjaak10918]kan er een klep blijven hangen ?[/quote]
in principe niet, tenzij je een klep hebt kromgedrukt.
Gr. paul
remedie: Krukas TERUGdraaien ongeveer 1/4 slag, zodat alle zuigers halverwege staan, dan nokkenas op tijd zetten.
Daarna krukas weer op tijd zetten en de riem eropleggen.
Jouw probleem is dat je de vierde cilinder tegen de kleppen zet, omdat de nokkenas nog niet helemaal op tijd staat. Uitlaat OF inlaat gaat daar altijd nog open voor en na BDP.
Hierna riem opleggen, beginnend vanuit de krukas, Let wel op de draai, en oplegrichting van de riem.(ivm de merktekens op de riem.)
Groeten Marcel
Hallo
Tussen de twee merktekens op de riem moeten 43 tanden zitten. Het merkteken van de nokkenas staat schuinrechts omhoog en op de krukas wijst de spie waar de poelie opzit omhoog. Er is geen sprake van nokkenassen terugdraaien enzo. Ik stuur je de afbeeldingen uit het originele werkplaatshandboek. Heb je overigens wel de goede koppakking dikte gekozen??
Ton
Jeroen heeft al een handleiding.......
die heb ik hem al gestuurd.
mvg,
Hans
Uit een origineel Nissanwerkplaatshandboek???
Stuur maar op, `t zal vast beter zijn en Jeroen moet geholpen worden.
mvg,
Hans.
als er een spiebaan in zit kan het toch maar op 1 manier bevestigd worden enmoeten de merktekens overeenkomen zonder rare dingen ,Als de 1e al in bdp staat kun je de krukas tegen een klep aandraaien als die in het midden staat niet en kun je dus de nokkenas prima op tijd zetten en daarna de krukas .
Zo heb ik het geleerd en heb in de praktijk meestal zo gedaan dat al;le zuigers in het midden staan voor montage van de kop.
gr paddo
17 jaar
de tandwielen vd nokassen hebben 2 merken in en uit
en die moet je op de juiste as op t juiste teken zetten
doe je dit niet dan weet je nu wat er gebeurd
geeft niet maar effe de inlaat as met tandwiel mer inlaat en de uitlaat ook
dacht dat er 2 sleufjes voor de spie/pennetje inzaten
weet niet egt seker hoor maar dacht t wel
maar soms heb ik van die dingen die niet logis lijken om dat er niet op gelet word
en dan hoop ik dat ze er naar kijken en dan ook even durve zeggen dat ze iets goed of fouthebben gedaan
ik weet nog dat ik laatst zo met en lag u na heb staan modderen met diekl nokken as
tot ik merkte da r 1 een halve slag gedraaid zat
bijna 1/2 dagje zoet geweest
koffie gaan drinken en s'middags nog es kijken en toen zag ik t op afstand
ok zulke dingen gebeuren.Ben ik met u eens. Ik weet niet of ik goed of fout zit ik lees van spie banen dus ben er vanuit gegaan dat er maar 1 mogelijkheid is voor montage.
gr paddo
17 jaar
volgens mij niet en dat is bij de meest jappanners zo
zelfs met 1 nokkenas gebruiken ze dietandwielen
jeroen
misschien een stomme vraag maar ik probeer het toch zou het niet zo kunnen zijn dat je de nokkenas niet op tijd had staan voor je de kop er op zetten met het gevolg dat je nu een klep krom geukt hebt zodat deze nu niet meer juist sluit misschien toch effe een lek tesje doen is het snels gebeurd sterkte
mvg hans
Een foto zegt meer dan 1000 woorden
Groeten marcel
Marcel,
Deze staat ook in de handleiding die ik aan Jeroen gestuurd heb, hij moet er alleen even voor gaan zitten en lezen.
mvg,
Hans.
oke, weer mosterd na de maaltijd dan
hahahaha
groeten
geeft nix, hoe meer info hoe beter , toch?
ja, tuurlijk, kan de rest ook meegenieten.
Maar ik blijf bij mijn verhaal, krukas kwartslag terug, nokkenas op tijd, krukas op tijd.
Wil het dan nog niet lukken, is er iets structureels fout.
Groeten Marcel
Hallo,
Dat is een goed en duidelijk plaatje. Zulke hebben wij niet eens in onze werkplaatshandboeken en op de server.
Ton
een goede voorbereiding, en de juiste spullen is het halve werk Ton.
Groeten Marcel
P.S. Waar blijft jeroen nou toch, zou hij vastzitten in de distributie.
[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,
Dat is een goed en duidelijk plaatje. Zulke hebben wij niet eens in onze werkplaatshandboeken en op de server.
Ton[/quote]
goed he
dat een uni of niet merk jongen betre plaatjes heeft
das grappig
liever de.........
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar