Na terugplaatsen van een revisie automaat brandt het lampje van de automaat en komt de auto niet van zijn plaats. Wie kan tekst en uitleg geven??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de olie op nivo, ook met draaiende motor, controleer effe alle stekkertjes
succes
vermoedelijk koolborstels op ncvt defect/smerig of stekker vergeten.....stekker zit op plaats waar normaal de koppelomvormer hoort te zitten. deze wagen heeft dit niet. deze heeft een poederkoppeling die el bekrachtigt wordt.
Het olienivo is op peil, ook met draaiende motor. Alle stekkers gecontrolleerd, twee bij schakelmechanisme - een van koolborstels - plus twee stekkers wat de bak ook ingaan.
Vindt het vreemd dat de auto wel liep voor de revisie dus het moet iets kleins zijn, aangezien de bak gereviseerd is lijkt mij het onwaarschijnlijk dat de koolborstels vettig of defect zijn. Kan het zijn dat de oliepompas niet ronddraait in de vliegwielkoppeling?? Zodat de koppeling niet kan koppelen?? of werkt deze anders, poederkoppeling??
ik zou de koolborstels eens demonteren ...kan er zo uit zonder dat de bak open moet, en even kijken of de borstels toch vet zijn. als dit zo is gaat het fout. schoonmaken en opnieuw monteren.
Ik neem aan dat je de borstels gemonteerd hebt nadat de bak gemonteerd was (anders druk je de borstels stuk)
Verder kun je als controle de poederkoppeling buiten-om bekrachtigen door gewoon spanning op de borstels te zetten, normaal begint (afhankelijk v/d gaspedaalstand) de regeleenheid met een bekrachtiging van ong 30 % duty cycle en loopt op naar 60 %.
Om even 12 volt erop te zetten kan geen kwaad, hiermee kun je dan wel vaststellen of de koppeling stuk is of dat de koppelling niet wordt aangestuurd.
Je kunt uiteraard ook op de borstels de weerstand meten, deze moet dacht ik zo ongeveer 2 tot 3 Ohm bedragen.
Veel succes
Danny. waarom plaats je je antwoord niet even in dezelfde reeks?Dit levert je-en de overige sitedeelnemers- meer informatie op.
Gr Siem Bijman
Helaas na vervangen van koolborstels à 160 euro bruto brandt het lampje nog en komt de auto niet van zijn plaats. De koolborstels hebben 2,5 mOhm weerstand, het draadje wat uit de bak komt bij pijlstok heeft 3,5 mOhm. Dit zou volgens de monteur de weerstand zijn van de magneetkoppeling zelf zijn. Alle connectors gecontroleerd, oliepeil gecontroleerd maar het blijft branden. Weet iemand of we de auto kunnen uitlezen zonder de benodigde gereedschap, zoals je bij opel ook wel eens kan doen??
Wie o wie kan hulp bieden want Nissan zegt dat het van alles kan zijn en geeft ons niet direct antwoordt waar we misschien kunnen zoeken, ze zeiden zelfs tot de koolborstels NOOIT werden vervangen!!! Ik wacht geduldig op een reactie van jullie experts.
Heb je al spanning op de borstels gezet (buiten de computer om)
gewoon de plus op de ene, en de massa op de andere borstel.
Je weet dan in ieder geval of de poederkoppeling goed is.
Daarna kun je met een scoop (indien mogelijk voor jou) gaan meten welke spanning door de computer op de borstels wordt aangeboden
Controleer de N-CVT zekering eens op corrosie. (Deze zit voor de accu aan radiateur zijde)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar