Dit had ik een tijdje geleden geplaatst:
Arno van Schaik
3 berichten sinds
10-10-2003 Geplaatst op 10-10-2003
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn Micra uit 1986 heeft sinds een aantal weken het probleem dat deze inhoud en schokt bij het gas geven. In eerste instantie was dit alleen zo wanneer de motor koud was, maar nu is het constant het geval. Ik moet heel weinig gas geven wil de auto nog vooruit komen. Ik hoorde van een bekende van mij dat het waarschijnlijk was omdat de motor maar op 3 cilinders draait. De auto verbruikt niet meer brandstof en er komen ook geen onverklaarbare rookpluimen uit de uitlaat. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit op kan lossen.
Dank
jl
7 berichten sinds
10-05-2002 Geplaatst op 10-10-2003
--------------------------------------------------------------------------------
Kijk eens naar de bougiekabels/bobinekabel.Als deze te veel weerstand hebben zoekt de vonk de makkelijste weg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdens het optrekken schokt het heel erg. Wel geljkmatig en af en toe gaat draait de motor een fratie van een seconde goed. Bij een snelheid van 100 km/u in de vijfde versnelling merk je weinig van het schokken, maar zodra je gaat optrekken merk je weldegijk dat er iets mis is. Misschien dat deze toegevoegde informatie nog iets meer duidelijk maakt. Ik heb zelf het gevoel dat ie op 3 cilinders rijd. Stationair loopt de motor namelijk ook in heel lage toeren cq lijkt uit te slaan. Dit gebeurt echter niet.
Ik 2 weken geleden de boegies vervangen en leek te helpen. Sinds een aantal dagen begint de auto constant te schokken. e bougiekabels heb ik gecontroleerd door een schroevendraaier op een kleine afstand van de kabels te houden en op de massa. Er sprongen geen vonken over. Zou het zo kunnen zijn dat alleen de verdeelkap vervangen dient te worden en hoe kan ik checken of het hier aan ligt.
Het is me trouwens opgevallen dat bij de laatste tank ik bijna 100km minder kon rijden. Bij sommige ritten heb ik helemaal geen last van het schokken.
21 jaar
Oh en nog een vraag; hoe kan ik de bobinekabel checken op een te grote weerstand. Ik durf hier niet zo makkelijk gelijk een schroevendraaier op afstand te houden.
21 jaar
Het kanook wel eens aan de benzine liggen , ik weet niet wat je tankt natuurlijk .
Maar probeer eens goede merk benzine b.v shell,bp, total, dit kan goed schelen ook in verbruik
succes jan
Ik tank al anderhalf jaar bij de Fina en ik geloof niet dat ze ineens bagger verkopen. Daarbij komt dat brandstof niet de oorzaak van dit probleem kan zijn.
21 jaar
nee dat is toch wel een merk dat vermoedt ik ook niet,als de kabels goed zijn kan het ook de rotor zijn die doorslaat of de bobine.
ik zou je advies geven even naar een garage met een testkast en men kan op het beeld zien of er weerstanden zijn in het ontstekings systeem,
of je moet blijven proberen met uitwisselen van onderdelen
succes JAn
zitten hier nog contactpunten in even controleren en eventueel vernieuwen
bougiekabels controleren als het donker is kun je de vonkjes zien anders er met de vinger langsgaan en met de andere hand massa maken is heel goed voor de reuma echt waar
Het is niet te geloven. Ik heb het probleem opgelost en het kostte me hooguit 10 cent. Ik wilde de kabels nog 1 keer voor de zekerheid controleren. Toen ik hiermee klaar was zag ik tot mijn grote verbazing dat er een moer weg was op het blok. Ik heb er snel een nieuwe opgedraaid en de 17 jarige Micra rijdt weer als een raket op de weg, voor zo snel je mag spreken over raket bij een 1.0 liter. ;)
In ieder geval bedankt voor de adviezen.
21 jaar
ik repareer al 40 jaar autos en ben nooit te beroerd om te leren leg eens uit wat dat voor moer was. ben heel benieuwd
T was een moer die op een draadeind ging om het blok dicht te houden aan de bovenkant. Dit leek de oplossing, maar de dag erop was het probleem weer terug. Ik had te vroeg gejuigd :(
Inmiddels heb ik er nieuwe puntjes ingedaan en de afstand van de puntjes goed afgesteld. Hij lijkt minder te schokken, maar bij een laag toerental heeft ie weinig trekkracht. Ben ik iets vergeten af te stellen of ligt het probleem toch ergens anders. Hoe moet ik bijvoorbeeld de hoeveelheid lucht afstellen? Mocht het probleem ergens anders aan liggen dan haal ik op de sloop maar eens een bobine en bobinekabel.
21 jaar
probeer de puntjes eens goed af te stellen en de ontste=king op tijd te zetten
de moer snap ik nog steeds niet
volgens mij staat het onstekingstijdstip niet juist afgesteld moet met een proeflamje of als je de kennis en ervaaring hebt kan het ook op gehoor, het beste gaat het met een scrboschoop lamp
succes jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar