close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan INTERSTAR 100.28-308 L: lekkage brandstofleiding?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G9U A7, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 73

Ik gebruik deze bus niet heel veel, maar meestal als ik 'm wil starten slaat 'ie na een paar seconden af.
Dan moet ik even een paar keer in het balgje knijpen to deze hard voelt en het probleem is weg. Eerst had ik dit probleem alleen als 'ie lang stil gestaan had (soms gebruik ik 'm weken niet), maar de laatste tijd gebeurt het steeds vaker. De dag na een rit van 300km moest ik ook weer 'pompen'. De dagen er na iedere dag een stukje gereden zonder problemen.
Als ik 'pomp' zie ik luchtbellen in de leiding tussen het balgje en wat ik denk dat de brandstofpomp is. Ik zie nooit bellen onder de balg, maar dat zegt waarschijnlijk niet zo veel want lucht gaat natuurlijk omhoog.
Als mijn (beperkte) autokennis me niet in de steek laat is het brandstofsysteem volledig gesloten dus zou er geen lucht in de leiding mogen zitten. Blijkbaar is er dus ergens een lek. Is er een manier om er achter te komen waar dat lek zit of denk ik sowieso in een verkeerde richting?

Tnx,

A

Geplaatst door

arjena (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De redenering is juist . Leidingen worden poreus en de brandstof zakt terug.

Je kunt de aanvoerleiding onder druk zetten om de lekkage op te sporen maar eenvoudiger is het gewoon te vervangen .

Een deel is vaak van plastiek die laat je zitten.

Slang is op de rol te koop , desnoods afgepast en neem er leiding klemmetjes bij dus niet van die grove slangklemmen .

Succes.

Punt 50
badge

6 jaar

Dank voor je antwoord. Ik zie overigens helemaal geen klemmen, lijkt er op dat de slangen gewoon op de balg en pomp geschoven zijn en 'vanzelf' blijven zitten.
Brandstofleiding vervangen lijkt me overigens iets wat ik beter kan laten doen, zonder brug weet ik niet hoe ik bij de tank zou moeten komen.
Tussen de slang en de brandstofpomp zit een grijs 'knietje' met groene 'knoppen'. lijkt een soort snelkoppeling te zijn. Die zit wat los, maar of daar ook lekkage zit kan ik natuurlijk niet bepalen. Lostrekken om te zien of de afdichtingen in orde zijn lijkt me niet verstandig, ik ben bang dat dan alle brandstof terugloopt in de tank en ik de leiding nooit meer luchtvrij krijg...
Op de foto zie je een luchtbel zitten in het stukje slang tussen de balg en de pomp. Als ik met de balg pomp verdwijnt die in de pomp, maar komt natuurlijk na een poosje weer terug, de lucht kan immers nergens heen. Ik zou eens moeten kijken hoe lang het duurt voor er lucht verschijnt in de leiding nadat ik een stuk gereden heb, maar dan heb ik meestal wel iets beters te doen...

arjena 0

6 jaar

Jouw leidingen kunnen bijna niet lekken maar de koppelingen wel (de O ringen ) die daarin verwerkt zitten.

Vraag eens bij de nissan- dealer of dat wel eens vervangen wordt .

Bij veel wagens worden de bewegende delen van die leiding in rubber uitgevoerd en dat verweert na verloop van tijd.

Als je de balg onder druk zet en wat beweegt is er dan geen lekkage bij het filter?

Probeer het een en ander om te zien waar die lucht vandaan komt.

Succes.

Punt 50
badge

6 jaar

Zit er geen terugslagklepje in de balg.Ik heb dit met een Peugeot 206 gehad .Ik moest ook elke pompen.Daar was het klepje lek.De diesel stroomde zo weer terug.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

Balg vervangen en eens opletten of er ook iets lekkage bij de pomp is .

Johan

Volgens mij zit er onderop de balg bij de geschreven kilometerstand een scheur.
Die gaan vaak lek.
Leidingen mankeert eigenlijk nooit wat aan als deze gewoon netjes gemonteerd zitten en niet langs elkaar/of iets anders schuren schuren.

Ik heb overal gevoeld rond de pomp, de leidingen en vooral ook de koppelingen (nadat ik net zo vaak in de balg geknepen heb tot hij niet meer in te knijpen was), maar alles lijkt droog te zijn.
Dat balgje vervangen lijkt niet zo'n grote ingreep, al weet ik niet hoe ik de diesel weer in de leiding krijg als de balg er tussen uit geweest is. Maar daar vind ik vast wel weer iets op.
De bus staat bijna altijd in Duitsland, we hebben 'm gekocht omdat we daar een huis aan het renoveren zijn. Dus het kan wel even duren voor ik iets aan de bus kan doen. Ik zal me in ieder geval weer melden als er nieuws is.
Dank voor de hulp allemaal,

A

arjena 0

6 jaar

De diesel krijg je er weer in ,door in het balgje te knijpen.
ferry

ferdinand 60

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Interstar of stel zelf een nieuwe vraag.