Al eerder een vraag hierover gesteld, toen snel kunnen oplossen. Toen was de multiriem er af gelopen. Auto op een paar bokken, riem er weer omheen (met hulp van dit forum) en rijden maar.
Wellicht toch niet helemaal goed gedaan, want nu is de riem er weer af gelopen, dit keer helaas ver van huis. Bus naar een garage gesleept (Duitsland). Die belden net terug dat de riem er af was/gebroken was (mijn Duits is niet goed genoeg voor het dialect van de garagist). Dat zou komen omdat alle vier de verstuivers lekken, er daardoor brandstof op de riem was gekomen en die er daardoor af was gelopen. Reparatiekosten bijna 3000,-.
Maar de vorige keer dat dit gebeurde was de motor helemaal droog en ook de riem zag er uit alsof 'ie nieuw was. Deze keer lag er wel wat brandstof op de motor, mijn idee was dat de riem ergens tegenaan geslagen was.
Nu ben ik op diesel gebied niet bepaald een deskundige, maar als alle vier de verstuivers stuk zijn zou de motor toch ook niet goed lopen en/of vermogensverlies tonen? En alle vier de verstuivers stuk/lek binnen duizend kilometer? Bus maar naar Nederland late brengen voor een second opinion?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verhaal komt een beetje ongeloofwaardig over , maar niks is onmogelijk.
Maar voordat je zometeen een vermogen kwijt bent , zou ok de auto op laten halen .
We gaan 'm naar Nederland laten brengen. Dan is 'ie in ieder geval 'thuis' als 'ie inderdaad naar de schroot mag... Ga natuurlijk geen 3000,- uitgeven aan een bus van 17 jaar oud :(.
1 jaar
Eerst thuis maar eens kijken wat er nu echt mis is.
Inmiddels is de bus in Nederland aangekomen. Eerste snelle diagnose van onze 'eigen' garage is dat het oordeel van de Duitse dealer onmogelijk juist kan zijn omdat de motor prima loopt. Bij één lekkende verstuiver zou je dat al merken, bij alle vier zou je de straat niet meer uit komen. Wat er dan wel aan de hand is weten we nog niet (druk, druk, druk), maar we hebben weer hoop dat de bus nog even blijft leven ;).
1 jaar
We horen het wel , in iedergeval is ophalen niet verkeerd geweest.
Ik ben jullie nog het einde van het verhaal schuldig
Na een paar maanden bij ons 'mannetje' kwam hij er toch niet uit. Eerst kreeg hij het brandstofsysteem niet ontlucht, toen dat uiteindelijk voor elkaar had kreeg hij de motor niet gestart. Vreemd, want hij was rijdend van de transportwagen gekomen. Toen we 'm echt begonnen te missen hebben we 'm naar een Nissan (nou ja, Renault) dealer laten vervoeren. Die hadden het oordeel wat sneller klaar. verstuiver van één van de cylinders was lek, dat wil zeggen dat het rond de verstuiver zo roestig was dat de diesel er uit kwam bij het starten. Een tweede verstuiver was er al bijna net zo aan toe. Waarschijnlijk is 'ie dus op drie cylinders van de truck af gereden, maar was dat z'n laatste ritje. We hebben dus helaas toch afscheid moeten nemen.
Inmiddels rijden we in een Trafic uit 2017, hopelijk blijft die het nog even doen...
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Interstar of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar