Nissan Vanette Cargo: LPG

Bouwjaar: 1996

Ik heb problemen met LPG vanaf nieuw en sinds 2000 komt ie niet meer door de APK omdat de CO uitstoot (op lag alleen) veel te hoog is. Twee Nissan garages hebben beide de kleppen gesteld om dit euvel te "verhhelpen, maar als ik naar een andere garage ga (4000 km later) is de CO uitstoot weer veel te hoog en krijg ik te horen dat kleppen stellen niet helpt en dat de gas installatie gewoon defect is, De ANWB technostation bevestigd dit. Dus ik rij 4 jaar rond met een veel te hoge CO uitstoot. Nissan wil niets meer mee te maken. De bus heeft nu in titaal 44000 km gereden! Wat nu?

mcleaver

Geplaatst door mcleaver (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Vanette? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

waarschijnlijk is het verdeelhuis het probleem. reinigen en smeren van de plunjer doet wonderen. ook zal de verdamperdruk goed afgesteld moeten zijn. ga anders eens bij een lpg specialist langs. die weet vast de oplossing.

mcleaver (0), 20 jaar geleden

Het is wel een G3 installatie... dus is mijn verteld dat dat niet zo makkelijk ligt :-(

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

ik heb het ook over een g3 instalatie....van koltec/nissan

mcleaver (0), 20 jaar geleden

Zou dat ook helpen als de CO uitstoot op benzine ,3 is en die op LPG 3,5?
Groet
Martin

axelsh (0), 20 jaar geleden

Als de uitstoot op benzine 0.3 is en op LPG 3.5 dan geeft dat aan dat met de motor en de sensoren waarschijnlijk weinig mis is en dat je het juist in de LPG-installatie moet zoeken. De oplossing van Opeltje lijkt me dan ook een hele goede. Hadden de garages ook al niet gezegd dat de LPG-installatie niet goed was?

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

ga gewoon na een goede "gasboer" die komt er wel uit...

mcleaver (0), 20 jaar geleden

Twee Nissan garages hebben beide de "kleppen gesteld" a raison de 200 euro als remedie voor dit euvel :(
Ik ben niet gelukkig met de betrokken Nissan garages (understatement). Later hebben een lokale garage, de ANWB en meerdere gas specialisten bevestigd dat "kleppenstellen" geen oplossing is voor dit probleem (hoge CO bij gas maar niet bij benzine). Dus hoe die auto drie jaar achter elkaar bij deze Nissan garages door de APK gekomen is is me een raadsel.

mcleaver (0), 20 jaar geleden

Ik ga volgende week bij een lokale gas specialist langs voor een oplossing. Eigenlijk vnd ik dat de Nissan de rekening moet betalen... (Mijn lokale garage is trouwens van overtuigd dat - ondanks twee keer stellen - de kleppen echt NOOIT aangeraakt zijn. Er is dus geen spoor/kras van een schroevedraaier op de kleppen... Heeeeeel merkwaardig. :-(

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

klepspeling is wel dergelijk belangerijk bij deze wagens...maar als het daarna nog niet goed is moet het domweg iets anders zijn. en ik denk in de lpg instalatie...nogmaals, verdamperdrukken en verdeelhuis laten controleren. waarschijnlijk heb je nog het oude type verdeelhuis....die veranderd is om dit soort klachten te voorkomen...

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

wat voor motor zit erin? een 1.6 of een 2.0?

mcleaver (0), 20 jaar geleden

1.6 - da's de enige benzine versie...

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

dat klopt inderdaad, ik was in de war met de diesel. er was ooit sprake van dat er een 2.0de benzine zou komen.. ...overigens moet je deze kleppen stellen met plaatjes..dus niet elke garage kan dit zo maar doen ivm klepstel plaatjes en gereedschap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Vanette of stel zelf een nieuwe vraag.