komplimenten, interesante site! ik heb een algemene diesel vraag en specifieke problemcar
ok, geen niewe auto maar rijd er alweer 5 jaar met pleziet mee en nu kwam mijn geen olie gebruikende diesel niet op volle toeren bij de apk, zit zwak tikkertje in de pomp of verstuiver en is afgekeurt op roet.
kan niewe pomp of verstuivers zijn, kan van alles zijn en dat word duur hoor ik overal, wat veroorzaakt die roet vraag ik mij af?
op http://home.kabelfoon.nl/~monron/verstui... is te lezen dat het ook vulplaatjes of 'n afstelschroefje kan zijn?
begon net van diesel te houden maar nu weet ik het niet meer, wie wel?
groetjes, joop adam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst een reinger aan je tank toevoegen en dan een poosje wat steviger rijden met je auto.
Dit is ongeveer mijn 10 jaar diesel, en ik wil ook nooit meer wat anders. Ik ken jouw paniek.
Luchtfilter??
Heeft jouw motor 2 distributie-riemen?
Had dit jaar ook wat roet-problemen (zag het al aankomen-bewaar altijd die meetstrookjes) en heb toen de riem van nokkenas naar pomp vervangen. (na 250.000 kms!!!) Hierdoor kwam de pomp 4 graden eerder,(oude riem rekt wat) en roetprobleem is weer jaren over!
Auto is ook wat kwieker geworden.
De moraal: Niet slijtage maar afstelling, + natuurlijk een nieuw luchtfiltertje. (bijv. om de 50.000 kms. Oude auto's worden niet verwend)
Heb nooit verschil gemerkt met brandstoffilter.
Nu moet ik zeggen, dat het blok aardig goed is; in de winter goed starten enzo.
Maar ook mijn volkomen gare Jetta Diesel kwam ook moeiteloos door APK! (die had echt gare zuigers)
Als je durft kan je de pomp een tikje naar voren geven.
Wel goed aantekenen wat je doet. 2 graden op de pomp = 4 graden op de krukas (1/2 toeren weet je nog)
Wiemer.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Vanette of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar