Nissan Sunny 1992: mijn sunny stoterd tussen de 3000 en 4000 toeren

Bouwjaar: 1992

Hallo ik heb een nissan sunny 1.6 16v met boven ligende nokken as ik heb het lucht filter vervangen , bougie's, verdeelkap,roter,afgesteld bij nissan garage

Deze zeg dat de electriche sproeier defect is kosten 150 euro met in bouwen dan...

Met de koude start loopt de moter goed
maar als hij warm is begint hij te stoteren net of hij verzuipttussen de 3000 en 4000 toeren wie weet wat het is en heeft (kan) iemand mij een mailtje zenden hoe ik dit kan chekke

Vr gr remon

Remon9458

Geplaatst door Remon9458 , lid sinds 18 jaar geleden

4 Reacties

maxuma PRO, 18 jaar geleden

elektronische sproeier 100% dit kun je controleren door co te meten deze staat dan heel erg hoog

Remon9458, 18 jaar geleden

bedankt ..!

Ik heb verder bij andere sunny's gelezen dat het ook
de sensor voor in het spruitstuk kan zijn ik wou
graag weten hoe ik dat kan controleren
ik heb iets gelezen op deze site van dat het voltage bij 2000 rpm
tussen de 0,2 en 0,8 volt moet zijn is deze hoger dan 0,8 volt
is de sensordefect...

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit goed is en anders hoor ik graag hoe het dan wel moet

Vr gr remon

canyon, 18 jaar geleden

Ik heb een Nissan 100 NX sinds een maand. Deze heeft dezelfde motor en dezelfde problemen.
Inventarisatie : de auto stottert bij gas geven, hij lijkt te weinig benzine te krijgen. Stationair toerental varieert tussen de 500 en 1100 toeren. Bij constante snelheid schokt de auto om de seconde. Boven de 4000 toeren zijn alle problemen verdwenen en ook als de auto koud is zijn er geen problemen.

Wat heb ik er al gedaan zonder enig resultaat :
Bougies vervangen, ook de rotor en verdelerkap.
De electrische sproeier in de carb vervangen door een nieuw exemplaar van Nissan.
De Lambdasonde gemeten (oranje draad) en die geeft op 2000 toeren een waarde aan tussen de 0.2 en 0.8 volt.
Vacuum slangetjes vervangen en bekeken
Verschillende soorten benzine getankt waaronder V-power en euro 98.

Inmiddels heb ik geen ideeen meer om het probleem te verhelpen. Het rijden in de auto voelt aan als of de acceleratiesproeier dicht zit maar de electrische sproeier is al vervangen.

Wie heeft er nog een idee ?

Groeten, Wouter

damien1893 PRO, 18 jaar geleden

je moet eens controleren als het probleem zich voordoet of de choke-klep wel volledig openstaat. door een kapotte diode in de alternator krijgt het choke-relais(in zwarte doos naast batterij) onvoldoende stroom waardoor bij warme motor de klep dichtgaat.dit kan verholpen door het choke-relais te overbruggen met een kabeltje,of de alternator te herstellen wat wel de duurdere oplossing is.
damien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.