Nissan NISSAN X-TRAIL: MOTOR GEKLAPT

Bouwjaar: 2004

Komt er een X-TRAIL 2.2 diesel (YD22) 17842 km, op de trailer...
Klant rijdt op de snelweg; vermogensdip (probleem turbo), wil van de snelweg af om naar de garage te rijden, begint de motor te ratellen ,en een grote klap, veeeeel rook en klant zet auto stil.Blijkt de radiateur geklapt ,olie uit het blok, en een zoete geur uit de uitlaat.
Bij de diagnose vannochtend in de garage ;
- bovenbak van de radiateur open gebarsten,losgeschoten van het koelblok,en bovenbak is helemaal vervormd, MAAR koelvlstof reservoir nog VOL !!!
- olie uit het blok
- MEGA speling op het turboasje
- geen sluitage op/aan de lagerschalen (drijfstang en krukas)

De olieconsumptie kan ik verklaren (turbo ), nu zit ik met het probleem van de koelvloeistof, IK denk NIET aan een koppakking maaar je weet het ooit niet!!

WIE HEEFT ER SUGGESTIES!!!!!!!!!

Jeroentje5398

Geplaatst door Jeroentje5398 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan X-Trail? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Dit is inderdaad een hele goede...........

Je zou zeggen dat de twee problemen niets met elkaar te maken hebben. Een defecte turbo geeft geen druk op het koelsysteem en een lekke koppakking veroorzaakt geen defecte turbo........... Daarbij als de koppakking klapt spuit alles de overloop op het expantietankje, en deze zit nog vol, ra ra.

Ik ben heel nieuwsgierig als de kop eraf is....

Succes met deze uitdaging!!!!

16 (0), 18 jaar geleden

misschien door grote speling op turbo een vermogen daling en verder rijden iest van de tubo losgevlogen zo de motor binnen en tussen zuiger en cullasse een gat in de cullasse (kop) naar een water kanaal en de druk op de radiator gestoken en zo opengesprongen? olie die weg is zal wel via de turbo gebeurd zijn.

Jeroentje5398 (0) PRO, 18 jaar geleden

Na lostrekken van de kop kan ik alleen maar concluderen dat er
'iets'is met de koppakking; 3 van de 4 zuigers nat (van de olie = turbo)

Blijft me toch een raadsel, misschien heb ik wel te maken met twee 'losse' problemen, blijft toch vreemd dat koelvloeistofverhaal.....

gr. jeroen

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet ergens een scheurtje in de kop wat in eens verschrikkelijke druk in het koelsysteem geeft?

16 (0), 18 jaar geleden

hoe is het nu met je T30?

Jeroentje5398 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat er precies aan de hand was/is geweest, weet ik eigenlijk nog steeds niet(ben 4 weken op vakantie geweest).
Een ding weet ik wel ; de verstuivers zaten heelemaal dicht,deze vervangen ,nadat eerst de motor niet wilde lopenna het dichtbouwen .We zien wel ,de klant is er mee naar Zuid-Spanje(met de caravan),dus....

groeten van Jeroen

ps bedankt voor de belangstelling

benny (0) PRO, 17 jaar geleden

de turbo druk is veel te deze moet aangepast worden bij een nissan dealer ander computer deze wagen is toch nog in garantie groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.