Deze auto heeft het probleem alleen als er zeer lange stukken mee worden gereden. Op de snelweg doet het probleem zich voor bij ongeveer 2700 tpm. De auto stottert dan lichtjes. Naarmate de auto langer rijdt wordt het probleem duidelijker en gaat de auto ook licht stotteren bij lagere snelheden en andere versnellingen, maar wel steeds bij ongeveer 2700 tpm. Onder de 2500 en boven de 3000 doet het probleem zich niet voor.
Uiteraard hebben we de storingscode uitgelezen en hij geeft aan P0303 betekent: ontstekingsonderdrukkng herkent. Dit lijkt op een probleem in of bij de 3e cylinder. De bobines boven op de bougies zijn van de 3e en 4e cylinder verwisseld, maar het probleem blijft zich voordoen. Kan dit duiden op een mechanisch (kleppen) probleem??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo
kontroleer of de egr klep niet lekt
m v gr hans
Heel goed dat je de bobine gewisseld hebt. Jammer dat je de bougie niet even in de 2e cilinder hebt gezet. Is ook een klusje van een minuut en dan had je het nu misschien geweten. Kleppenproblemen ben ik nog niet tegengekomen bij deze motoren. Lpg-versies daargelaten.
Heb ik vergeten te melden maar we hadden de motor al eerder voorzien van vier nieuwe bougies. Stel de EGR klep lekt kun je dan toch de foutmelding P0303 krijgen?
We spreken toch over een Primera P12!!!!!!! Daarbij heb ik op een 1.8 nog nooit een egr-klep gevonden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar