Nissan 0: Olie lekkage Primera P11

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Beste mensen,

Ik heb een aantal dagen een Nissan Primera P10 met 2.0 16v motor en G3 installatie voor weinig geld op de kop getikt, wetende dat er het één en ander aan mankeerde. Nu zijn de meeste problemen al opgelost echter lekt de auto nog olie langs een poulie die op de krukas zit. Ik wil dit eventueel wel (laten) repareren als dit niet te duur is.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om het blok los te halen, bierkratje onder het blok leggen en nu de auto op krikken zodat het blok een stuk onder de auto uit komt. Als ik dan het rechterwiel en binnenspatbord los haal dan kan ik volgens mij wel bij de poulie. Is het dan een kwestie van poulie loshalen, keerring eruit prikken en nieuwe erin duwen, poulie vastzetten? Zo ja dan kan ik dit zelf wel.

Alvast bedankt voor de informatie
----------------------------------------------------------------
EDIT: Onderstaande kwam ik tegen op internet over de Infinity G20 wat in principe dezelfde auto is.

Front Cover Oil Seal
REPLACEMENT
G20

Raise and support the vehicle safely. Remove the engine undercover, the right wheel and engine side cover.
Remove the drive belts.
Remove the crankshaft pulley using a suitable puller.
Pry the front seal out using a prybar taking care not to damage the front cover.
To install:

Install a new seal lubricated with engine oil using a seal driver.
Install the crankshaft pulley, drive belts, engine covers and right wheel.
Start engine and check for leaks.
----------------------------------------------------------------

Als ze dat ding dus de front cover oil seal noemen dan is dat dus een klusje van niks?

HarmvdO

Geplaatst door HarmvdO (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hansfw (0) PRO, 14 jaar geleden

hoi
Wat daar staat klopt klus van niks
hans

HarmvdO (0), 14 jaar geleden

[quote=hansfw]hoi
Wat daar staat klopt klus van niks
hans[/quote]
Harstikke bedankt voor de bevestiging. Ik hoef dus niet het blok te laten zakken als ik het goed begrijp.

Ik heb net al even gekeken maar misschien wordt het wel lastig om met een poulietrekker er bij te kunnen maar daar vind ik wel iets voor.

HarmvdO (0), 14 jaar geleden

UPDATE!!

Even een update. Krukaskeerring vervangen maar dit was niet het probleem helaas. Nu heb ik waarschijnlijk wel gevonden waar de auto lekt alleen ik weet niet wat het is.

Het gaat om een kapje wat met 2 boutjes en een pakking er tussen op de cilinderkop vastgeschroefd zit ter hoogte van het oliefilter. Eigenlijk naast het oliefilter om precies te zijn. Dit is net boven de rand van cilinderblok/cilinderkop. Deze pakking is ook weer makkelijk te vervangen volgens mij, alleen weet ik niet wat dat kapje doet.

Ik schroef niet graag iets los waarvan ik niet weet wat het is dus kan iemand mij dit misschien vertellen?

Alvast bedankt!

Nissanwielmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat is de kettingspanner

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

zou niet gewoon het oliefiltervoetje lekken,die 2 o ringetjes?
Laatste tijd al een aantal van gehad,bij de gewone p11 (dus niet de 144 serie)

Nissanwielmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat zou heel goed mogenlijk wezen. Het zou dan de eerste keer zijn dat ik dat hoor.

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

jah,idd wij hadden het ook nog nooit gehad en ineens hadden we er een paar die het hadden,allemaal de gewone P11,niet de P11 144

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 0 of stel zelf een nieuwe vraag.