Nissan Patrol start niet meer. Can fout automatische transmissie.
Wagen kan je starten door 12 V op starter te zetten. Deze draait, maar versnellingsbak staat in derde (noodloop). Fout kan je wissen, maar versnellingsbak blijft in derde staan. Na 500 m is de fout terug
Zekeringen en relais gecontroleerd. Er komt tot aan de relais kast een dikke 12V van het startcontact aan. Deze wordt op zijn beurt niet doorgegeven door relais. Op de 2 kleine draadjes komt geen spanning. Wanneer je hier de relais doorverbindt start de wagen met de contactsleutel. Zou dit de stuurdoos van de versnellingsbak kunnen zijn. en waar zit deze?
Groeten,
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer even de voeding op de tcm. Zit volgens mij voor de rechter voordeur achter het schoppaneel.
Kom er vanavond even op terug.
Heb het schema van Nissa
Heb het detail schema van Nissan ontvangen. De zekering 12 binnen links was gesprongen. Heb deze veranderd. Voertuig start, hij draait, heeft geschakeld 1 2 3 dan noodloop. Bleef in derde staan. Zekering terug stuk. Heb zekering van 7,5 A vervangen door 10 A. Blijft springen. De zekering heeft voeding aan de potentiometer op de versnellingsbak om de keuzestand door te geven. vandaar naar relais en startmotor. Zou het de potentiometer kunnen zijn dat soms in kortsluiting met massa komt? Kabels zien er redelijk deftig uit.
Zou kunnen ja. Maar is het schakelstand afhankelijk??
De zekeing geeft ook voeding aan de A/T schakelaar op de console.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar