close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan 100nx: motormanagement storing

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 gti 16v

ik heb een auto met een probleem

motor liep slecht na demontage kop bleek blok slecht/op te zijn

dus compleet blok vervangen inclusief in en uitlaat, injectoren enzovoort.....

nou heeft de motor nog steeds hetzelfde probleem en dat is slecht aan slaan en heel slecht lopen.

motormanagement is niet uit te lezen bij de dealer.

nou is mijn vraag of iemand een adresje heeft ofzo van een bedrijf die een motormanagement kan controleren zonder de auto er bij te hebben en dan eventueel kan repareren.
ik weet dat er bedrijven zijn die het doen maar ik kan op internet eigenlijk niks vinden.

ik wil gewoon ff een paar dingetjes uitsluiten en de motormanagement is het geen waar ik zelf het minste vertrouwen in heb dat deze goed is.
dus vandaar als iemand wat weet zou ik het graag horen

alvast bedankt

Geplaatst door

Gertjanstuif (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

www.actronics.nl
Ecu's gaan niet zo gauw kapot. Het zijn meestal problemen met sensoren en/of bedrading.
Heb je al een 4-gas meting gedaan?

oldford 0
badge

15 jaar

actronics doet niks aan deze "te oude" ecu's

maar de complete motor is over gehangen dus ook alle sensoren van het nieuwe blok zijn mee gekomen en ik heb dat blok lopend binnengekregen.

het enige wat er nog origineel in zit is de ecu lambda sonde en luchtmassa meter

lambda sonde is goed die heb ik door gemeten

als ik de motor start loopt ie rond de 300 toeren en ook niet op al ze cilinders als ik dan gas geef valt ie meteen uit.

na dat een keer of 20 gedaan te hebben krijg ik hem eindelijk op toeren en zo lang je hem op 3000 toeren houd is er ook niks mee aan de hand maar zodra je maar iets zakt of stijgt begint deze backfire te geven en/of valt de motor uit.

Gertjanstuif 0
badge

15 jaar

is het niet de verdeler?

bertuslada 0
badge

15 jaar

Benzinedruk? Let goed op alle stekkerverbindingen en massapunten.

marcel7031 0
badge

15 jaar

En hoezo is het motormanagement niet uit te lezen bij de daler???

Ton

nee het is niet de verdeler want die is ook verv. en de timing gecontroleerd

benzine druk is ook nog een mogelijkheid waar ik ook over na heb gedacht maar heb hier geen druk meter op het moment. stekker verbindingen en massa punten allemaal na gekeken en ziet er goed uit ik ben alleen geen nissan specialist dus durf niet te zeggen of er nog 1 ontbreekt ofzo maar de motor heb ooit goed gelopen (volgens klant) het is een achteraf ingebouwde gti motor het is op kenteken een 1.6

motormanagement is niet uit te lezen bij de dealer omdat ze niet in het systeem kwamen ofzo ik ben met de auto daar heen gereden omdat ook het mm lampje brand maar er was niet in te komen volgens de monteur

Gertjanstuif 0
badge

15 jaar

Als je de ecu normaal gesproken kan uitlezen en nu niet dan is er een ofwel een kabelbreuk tussen ecu en diagnosestekker of de ecu is stuk.
Zoveel draden hoef je nu ook weer niet te controleren in die diagnosestekker.

oldford 0
badge

15 jaar

Op kenteken een 1.6??? Ik ben benieuw naar het chassisnummer van de auto. Kan je mij dat geven????? Heb je de kabelboom onder het dashbord ook vervangen????

Ton

ik heb de motor zelf niet ingebouwd ofzo die zat er al in toen de auto hier binnenkwam en de klant zei dat tegen mij en hij schijnt gewoon goed te hebben gelopen.
dus ga er vanuit dat kabelboom e.d ook vervangen zijn.

chassisnummer zal ik zo even opzoeken als je daar wat aan heb.

Gertjanstuif 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 100nx of stel zelf een nieuwe vraag.