ik heb een auto met een probleem
motor liep slecht na demontage kop bleek blok slecht/op te zijn
dus compleet blok vervangen inclusief in en uitlaat, injectoren enzovoort.....
nou heeft de motor nog steeds hetzelfde probleem en dat is slecht aan slaan en heel slecht lopen.
motormanagement is niet uit te lezen bij de dealer.
nou is mijn vraag of iemand een adresje heeft ofzo van een bedrijf die een motormanagement kan controleren zonder de auto er bij te hebben en dan eventueel kan repareren.
ik weet dat er bedrijven zijn die het doen maar ik kan op internet eigenlijk niks vinden.
ik wil gewoon ff een paar dingetjes uitsluiten en de motormanagement is het geen waar ik zelf het minste vertrouwen in heb dat deze goed is.
dus vandaar als iemand wat weet zou ik het graag horen
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
www.actronics.nl
Ecu's gaan niet zo gauw kapot. Het zijn meestal problemen met sensoren en/of bedrading.
Heb je al een 4-gas meting gedaan?
actronics doet niks aan deze "te oude" ecu's
maar de complete motor is over gehangen dus ook alle sensoren van het nieuwe blok zijn mee gekomen en ik heb dat blok lopend binnengekregen.
het enige wat er nog origineel in zit is de ecu lambda sonde en luchtmassa meter
lambda sonde is goed die heb ik door gemeten
als ik de motor start loopt ie rond de 300 toeren en ook niet op al ze cilinders als ik dan gas geef valt ie meteen uit.
na dat een keer of 20 gedaan te hebben krijg ik hem eindelijk op toeren en zo lang je hem op 3000 toeren houd is er ook niks mee aan de hand maar zodra je maar iets zakt of stijgt begint deze backfire te geven en/of valt de motor uit.
is het niet de verdeler?
Benzinedruk? Let goed op alle stekkerverbindingen en massapunten.
En hoezo is het motormanagement niet uit te lezen bij de daler???
Ton
nee het is niet de verdeler want die is ook verv. en de timing gecontroleerd
benzine druk is ook nog een mogelijkheid waar ik ook over na heb gedacht maar heb hier geen druk meter op het moment. stekker verbindingen en massa punten allemaal na gekeken en ziet er goed uit ik ben alleen geen nissan specialist dus durf niet te zeggen of er nog 1 ontbreekt ofzo maar de motor heb ooit goed gelopen (volgens klant) het is een achteraf ingebouwde gti motor het is op kenteken een 1.6
motormanagement is niet uit te lezen bij de dealer omdat ze niet in het systeem kwamen ofzo ik ben met de auto daar heen gereden omdat ook het mm lampje brand maar er was niet in te komen volgens de monteur
Als je de ecu normaal gesproken kan uitlezen en nu niet dan is er een ofwel een kabelbreuk tussen ecu en diagnosestekker of de ecu is stuk.
Zoveel draden hoef je nu ook weer niet te controleren in die diagnosestekker.
Op kenteken een 1.6??? Ik ben benieuw naar het chassisnummer van de auto. Kan je mij dat geven????? Heb je de kabelboom onder het dashbord ook vervangen????
Ton
ik heb de motor zelf niet ingebouwd ofzo die zat er al in toen de auto hier binnenkwam en de klant zei dat tegen mij en hij schijnt gewoon goed te hebben gelopen.
dus ga er vanuit dat kabelboom e.d ook vervangen zijn.
chassisnummer zal ik zo even opzoeken als je daar wat aan heb.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 100nx of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar