close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Niet aanslaan primera 1996 geen vonk

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Heey,

Gister kwam mijn moedr thuis aanrijden parkeerde de auto.
Ging ff eten en wilde starten maar de motor sloeg niet aan.

Na even gekeken te hebben bleek het dat de motor geen vonk kreeg.
Dus ik een multimeter op de zaak gehaald en de stekker van de ontsteking gemeten.
Krijg ik van de 5 punten op 2 punten een spanning van 12v en 5v?

Is dit een teken dat de ontsteking kapot is of moet ikverder gaan zoeken?

Martin

Geplaatst door

MartinP (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit kan de ontstekking zelf zijn maar controleer eerst de dynamo!!!!!!

p van g 0
badge

16 jaar

[quote=p van g]dit kan de ontstekking zelf zijn maar controleer eerst de dynamo!!!!!![/quote]
HUH ???????? die snap ik effe niet. Om de dynamo te kunnen testen, zal eerst de auto moeten lopen. Zelfs ZONDER dynamo zou een auto gewoon moeten kunnen starten. dus hier ben je me even kwijt.

12 en 5 volt, betekent enkel dat de voeding in orde is, en dat de ecu werkt ( 5 volt stuurspanning komt via de ecu), nu komt de trickie vraag, wordt de ontsteking aangestuurd. ????? indien ja, dan is de ontsteking kapot, indien nee, dan waarschijnlijk de nokkenaszender of bdpzender.

Ik neem aan dat er een monopoint injectie opzit, controleer eens of die wel inspuit.( sproeinevel op de gasklep moet duidelijk te zien zijn in daglicht.) zoja, dan krijgt de ecu in elk geval signaal en kunnen de nokken en krukaszenders uitgesloten worden. Probleem moet dan inderdaad gezocht worden in de ontsteking of bekabeling daarvan.

Groeten Marcel

P.S, kun je me een motorcode of anders kenteken opgeven, zodat ik het juiste schema erbij kan pakken, 96 is precies het omslagjaar van p10 naar p11 model. en er kunnen een paar verschillende typen 1.6 inliggen ( 8 of 16 klepper)

hellbat 0
badge

16 jaar

HUH ???????? die snap ik effe niet. Om de dynamo te kunnen testen, zal eerst de auto moeten lopen. Zelfs ZONDER dynamo zou een auto gewoon moeten kunnen starten. dus hier ben je me even kwijt.


Als de dynamo niet laad slaat een primera inderdaad niet aan, maak de stekker maar eens los die bij de rechterveerpoot zit die naar de dynamo gaat,slaat de motor dan wel aan is dus de dynamo kapot. Ik heb de eerste keer dat ik dit trof mezelf rot gezocht naar deze storing.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hij is van januari 96 en is inderdaad een p10.
1.6 16v motorcode GA16
Met DIS ontsteking want er zit geen losse bobine ergens.

Hans ik het het geprobeerd maar zonder resultaat motor slaat nog niet aan.

Het is een multipoint injectie systeem met rail.
Ik heb ff 1 stekker los getrokken en daar de spanning van gemeten maar de injector word niet kort gesloten krijg maar op 1 punt voeding.
Ik rook ook al benzine bij het starten maar wilde het voor de zekerheid ff testen.

Martin

MartinP 0

16 jaar

Ik heb net nog ff Lamens gebeld nissan dealer in Berkel.
Ik werk zelf in een garage en we hebben een goede band met hun.

Ze zeiden dat ze het zelf ook wel eens meegemaakt hebben dat als ze de stekker van de dyanmo los trokken dat die dan nog niet aansloeg maar toch de dynamo kapot bleek te zijn.

Ik kan evt de auto uitlezen maar zal daar een fout uit komen?
Moet ik eerst naar de zaak rijden en ff de laptop meenemen.

Martin

MartinP 0

16 jaar

[quote=Hans4037]Als de dynamo niet laad slaat een primera inderdaad niet aan, maak de stekker maar eens los die bij de rechterveerpoot zit die naar de dynamo gaat,slaat de motor dan wel aan is dus de dynamo kapot. Ik heb de eerste keer dat ik dit trof mezelf rot gezocht naar deze storing.

Hans[/quote]
Weer wat bijgeleerd. Zijn er nog meerdere typen met deze wazige aansturing ???? of is de primera de enige.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Ik weet het alleen van de primera,verder nog nooit tegen gekomen. Het is denk ik een beveiliging zodat je niet kunt rijden als de dynamo niet laad,misschien om te voorkomen om zonder stroom te komen staan op een gevaarlijke locatie. Mogelijk is er iemand die het zeker weet te vertellen??

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Is bij mij nu de ontsteking of de dynamo kapot?
En als ik de auto uitlees zou ik er dan iets uit moeten krijgen of geeft die geen fouten..

Martin

MartinP 0

16 jaar

Mijn ervaring is stekker los van de dynamo en dan wel aanslaan,dan is dus de dynamo kapot. Bij jou werkt dat niet dan vrees ik dat de ontsteking o.i.d. kapot is. Is de distributie wel heel?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Ja distributie is wel heel is tevens een ketting als het goed is.

MartinP 0

16 jaar

Ik had vandaag de dealer gebeld wat een ontsteking koste, 500 nog wat !! :S
Dus ik sloperijen afgebeld 1tje had er 1 liggen van een 100nx maar met de zelfde motorcode.
Opgehaald voor 50 euro en ja hoor hij doet het weer.

Bedankt voor jullie raad en advies ik ben weer verder geholpen.

Martin

MartinP 0

16 jaar

geweldig, veel rijplezier maar weer dan

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Ik heb hier ook een premera 1600 motor, 16V, type FAAP11. Gisteren naar huis moeten slepen, vanmorgen ging de motor van de eerste keer in gang en ik heb nog in de garage in kunnen rijden, en dat was het dan, geen leven meer in te krijgen.
Ik krijg ook de 5v en de 12v ingang op de verdeler maar geen hoogspanning. Kan het bij dit type ook de alternator zijn. Ik had zeer graag het ontstekingsschema gehad. kan iemand me daar aan helpen.

crish 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.