close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: trillen in het stuur

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

De auto blijft trillen in het stuur tijdens het rijden van snelheden rond de 120 km/u. De wielen zijn diverse malen uitgebalanceerd, banden zijn van voor naar achter gewisseld, er zijn nieuwe voorbanden gemonteerd. Na het balanceren is het eventjes goed, maar al snel komt het probleem terug. Balanceren is gebeurt door zowel de dealer als een goede bandenspecialist. Desgevraagd kreeg ik als antwoord dat de Primera gevoelig is voor onbalans. Ik rijd niet tegen trottoirbanden aan of hard over verkeersdrempels. Vorige banden waren Michelins MXV energy, nu zitten er Bridgestones onder, maat 185/65-14.
Zijn er mensen die dit probleem kennen en is er een oplossing voor. Auto heeft 145.000 km gereden en is verder in prima staat..............

Geplaatst door

Bandit1200 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Pluto]Hoe zit het met de speling in de stuurkogels en de fusee's ?
Als hier speling in zit kan je balanceren tot je een ons weegt.[/quote]
Dank voor de reaktie. De fusee's en stuurkogels zijn spelingvrij. Ik zelf denk aan de bovenste draagarmen, maar kan ook daar geen speling aan vinden............... Het trillen gebeurt ook niet consequent, er zijn ook momenten dat hij niet trilt (?!?!?!?), op het moment dat de wielen aan het balanceerapparaat hangen, zit er onbalans in, de meter geeft dan ook altijd aan dat er gebalanceerd moet worden. Ik vond dat de Sunny daar ook al last van had, misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik vind dat een stuur stil in je handen moet kunnen liggen. Duitse en Franse auto's kennen dit probleem niet of veel minder, maar die hebben weer andere narigheden............................... :-)

Bandit1200 0

16 jaar

Hallo,

Dat een Primera gevoeligs is voor onbalans dat is een fabeltje.
Heb je de aandrijfassen al gecontroleerd of die misschien krom zijn??? De kogels en draagarmen hebben geen ruimte zoals jezelf al zegt, en zit de remschijf wel goed op de naaf??? Zit er geen vuil tussen??? OOk niet op het draagvlak van de velg op de schijf??? Velg krom??? Misschien word het dan tijd om de wielen onder de auto te laten balanceren.

Groetjes Ton

Hallo Ton,

als een remschijf slingert of niet goed gecentreerd zit, dan zou je dat toch in het pedaal moeten voelen ? Aandrijfassen heb ik inderdaad niet gecontroleerd. Hoe controleer je die dingen eigenlijk? Bij mijn bandenboer en dealer balanceren ze niet aan de auto i.v.m. de versnellingsbak......................kromme velgen heb ik eigenlijk niet kunnen constateren na de laatste bandenwissel (augustus 2007). Ik weet zeker als ik nu de velgen met banden op onbalans laat controleren er gewicht bij moet volgens de meter. Het lijkt wel of het lood zich verplaatst..............maar dan zou je de montgeplek van het lood moeten zien. Ik zit zelf ook nog even te denken aan de wieldoppen. Dit zijn originele Nissan doppen, maar ze brengen natuurlijk wel extra gewicht met zich mee. Kortom, morgen toch maar even naar de dealer om te laten controleren........

In ieder geval bedankt voor je reaktie. Mocht je nog tips hebben, dan zijn die uiteraard welkom.

Gertie

Bandit1200 0

16 jaar

Auto is verkocht

Bandit1200 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.