close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Bluebird: Niet direct voldoende oliedruk bij koude start.

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0D

Bij koude start blijft het alarmlampje van de oliedruk ongeveer 15 sec branden voordat ze dooft. Bij het rijden komt dit niet terug.
eenmaal een keer gerden en op bedrijfstemperatuur en afhankelijk van de stilstand is het gelijk weg of duurt aanzijnlijk korter dan bij koud.
Druksensor uitgewisseld voor een andere met geen resultaat.
Motor doorgespoeld met spoelmiddel geeft ook geen resultaat.
diverse keren smeerolie verwisseld.
Kleppen en nokkenaslagers krijgen smeerolie. Wel niet spetterend bij koude olie. Op bedrijfs temperatuur spetterd de olie uit het kleppendeksel. (dop open)
Motor heeft nog maar 65000 km gereden sinds 1985. Dus lange stilstand.
Ik denk zelf dat er wellicht wat sludgevorming is opgetreden in de jaren hiervoor.
Oliekoeler en zeef moeten nog nagekeken worden maar voordat ik de carterpan laat zakken wil ik mijn probleem delen. Wellicht dat een van jullie dit probleem voorhanden heeft gehad of zeker weet waar het aan moet liggen.

gr. Wietse

Geplaatst door

Wietse van Ruiten (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je je oliefilter eraf pakt zit hier dan geen overdrukventiel in in je oliefilterhuis zo'n knikker met veer,vroeger bij opel was dit een veel voorkomend euvel die overdruk ventiel vernieuwen en het was opgelost,en dat er koud geen olie uitspettert komt omdat de koude olie nog wat stroperig is en plakkeriger is dan warme olie

Dat van de olie begrijp ik. olie heeft een hogere viscositeit naar gelang de temperatuur daalt.
Echter dat van het overdruk ventiel in het filter circuit, daar had ik nog niet aan gedacht.
Als ik het schema goed lees dan fungeert dit ook als een soort terugslagklep. Dat verklaart het wel een beetje want dan loopt alle olie terug het carter in via de pomp. Overigens in de olie koeler zit er ook een.
Bedankt voor je reactie hier kan ik wat mee.
Is het probleem daarmee verholpen dan maak ik nog een berichtje.

succes

Ik heb het filterhuis cq oliekoelerhuis (is gecombineerd) Gedemonteerd en gereinigd. Daar viel mij iets op. De afdichtingsring welke toe en afvoer naar deze elementen moet scheiden was totaal uitgehard. Dit kan wellicht de hoofdoorzaak van het probleem zijn. Ik heb deze vervangen en ik moet zeggen met resultaat.(aantal keren gestart met tussenposen van ongeveer 15 min.) De overdruk ventielen zagen er goed uit. (Deze getest op dichtheid)
De toekomst zal het zeggen of dit het daadwerkelijk was.
gr. wietse

als je nu al direct verandering ziet denk ik wel dat je de koe bij de horens hebt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Bluebird of stel zelf een nieuwe vraag.