close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: niet starten

Bouwjaar: 1997, Motorcode: 2000td

heb een primera p 11 die niet wil starten ongeveer alles vervangen consult geeft de foutcode F/INJ F/B 2

Geplaatst door

garage poel (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofpomp ook??

Hey POEL,

Code F/INJ F/B betekent ; Fuel Injection Feed Back => dus in / op je brandstof pomp zit je fout

P.S ik heb zelf nog een keer gehad dat de pulsgever achter het krukas-tandwiel, na vervanging, geen vier maar maar twee 'tanden' had; liep voor geen meter ( in consult rpm verschil tussen cam- en krukas )

Suc6Jeroen

JEROEN5326 0
badge

13 jaar

brandstofpomp is vervangen krijg geen spaning op sluitcontact tijdens het starten dank voor uw reacties gr valere

garage poel 0
badge

13 jaar

Het afgegeven signaal van de krukassensor is ook aanwezig??

Normaal loopt de auto wel met deze fout. Ik denk toch dat je naar het signaal van de krukas en nokkenas sensoren moet gaan kijken zoals Ton al aangeeft.

Michel7773 0
badge

13 jaar

Nou als 3 Nissanofielen bijna het zelfde zeggen dan heb je denk ik al een goed aanknopingpunt om mee te werken.

Mogelijk kan ook zijn dat de hoofdmassa kabel is afgerot aan een bevestigingsoog,de gaat van de accu minpool naar het chassis en door naar de motor(versn.bak)

Komt vaker voor dat deze nog wel aan elkaar zit maar inwendig aan de ogen veel weerstand heeft.

Even een losse startkabel op de accu naar het motorblok leggen.

Wat ook voorkomt is dat de krukassensor is afgerot onderin het oliepomphuis.


Als je de NLs sensor draad lostrekt (verstuiver eerste cil.) kun je zien of je nog steeds een toerental meet op de krukassensor.

Als het goed is dit nog het type met een ZEXEL br.pomp en deze heeft aan de zijkant ook een toerental sensor,als je deze ook loskoppelt kun je nog kijken of je een krukassignaal blijft houden.
Is dat dan niet meer aanwezig zit de fout in het krukassignaal circuit.

Mvg. John.

diesel johnny 0
badge

13 jaar

massakabel was inderdaad afgerot maar dat heb ik als 1ste opgelost krukassensor geeft het nodige signaal maar consult geeft nog altijd de eerstgenoemde foutcode het raare van de zaak is dat als ik rechtstreeks stroom op de pompafsluiter zet nog geen brandstof krijg aan de verstuivers mvg valere

garage poel 0
badge

13 jaar

Hoi, dat is niet vreemd.

De afsluiter is bij dit soort EDC diesel inspuitsystemen alléén als noodafzetter in dienst van het motormanagment.(wordt ook door de ECU aangestuurd)

De pomp aansturing geschied door het motor regel apparaat (ECU)

Controleer allereerst of je echt alle toerentallen binnenkrijgt,als b.v. de krukassensor géén signaal afgeeft wordt deze onmiddelijk overgenomen door het nokkenassignaal (uit de pomp) en/of de NLS verstuiver en sta je vlug op het verkeerde spoor.

Het motor stuurapparaat heeft géén reden en mist dus iets om de brandstofpomp te doen laten inspuiten en om de afsluiter tevens ook te openen.

Je kunt dus wel uitlezen en communiceren met de ECU,er is dus voeding en massa aanwezig op de ECU.Maar controleer of ook alle voedingen en massa's aanwezig zijn.

Blijf er bij dat je de toerentalsignalen afzonderlijk moet meten.

Is de pomp die vervangen is wel in orde,soms zitten pompen van de sloop vast en zul je er nooit géén brandstof uit krijgen.

Zit toevallig niet een extra startonderbrker op bij gebouwd.

diesel johnny 0
badge

13 jaar

denk dat ik met een massa fout te maken heb weet er mischien iemand waar die contacten van de pomp geaard zijn gr valere

garage poel 0
badge

13 jaar

Wij hadden ook dit probleem. Heel gek maar we hadden per ongeluk de lampen laten branden waardoor de accu dus leeg was. Vervolgens starte de auto niet, ook niet met startkabels. Vanaf dat moment problemen met de benzinepomp en de stroomtoevoer daarnaartoe, hoewel de verzekering de we nu hebben wel alles netjes oplost met wegslepen en vervangende auto. Lopen we nu constant tegen het probleem aan dat de auto op de gekste momenten niet wil starten.

Nissan-Jeroen 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.