close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan 350z: Nissan 350Z op LPG ???

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5

Hallo, ik heb mijn oog laten vallen op een Nissan 350Z, alleen is een 3,5 liter motor op benzine een beetje te duur in het dagelijks gebruik. Ik vraag me daarom af of het mogelijk zou zijn om deze auto uit te rusten met een gasinstallatie. Ik rij momenteel in een peugeot 406 coupe op LPG en daar heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of een gasinstallatie in een Nissan ook een goed idee is of niet ?

Op internet heb ik weinig tot geen informatie kunnen vinden. Bij de meeste gasinstallateurs kan je de 350Z niet selecteren (slecht voorteken?) Ik heb wel een bedrijf in Duitsland gevonden wat de 350Z kan uitrusten met een gasinstallatie (http://www.skn-tuning.de/) maar het is niet duidelijk of er nog nadelige effecten op lange termijn zijn. (Verbrandde kleppen, klepspeling door een te zachte kop, etc.)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Geplaatst door

TrafficBandit (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je zo 'n auto wil rijden ga je niet op lpg
is ie niet voor gemaakt
als je t wel doet kunne de kleppen verbranden
en das weer een berg euri's
k heb ook nog nooit een porsche op lpg gezien
en ook een lambo en ferari niet
hoe dat komt??

zal aan t soort auto liggen misschien!!!!
oh ja er zit dan geen ruimte meer in voor je kratje bier

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar toen ik de Peugeot 406 Coupe kocht voorspelde ook iedereen dat het niet goed zou gaan. Uiteindelijk heb ik er nooit problemen mee gehad en het heeft me duizenden euro's aan benzine bespaard. Het is dus in ieder geval de overweging waard lijkt me.

Het verschil is dat Peugeot wel een redelijk goede reputatie heeft met het rijden op LPG, dus dat geeft tenminste enig houvast. Ik heb alleen geen idee hoe Nissans over het algemeen reageren op LPG.

Dat kratje bier gaat inderdaad niet mer passen :))

TrafficBandit 0

17 jaar

slecht
nissan zelf levert geen lpg meer

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

in de primera's doet gas het erg goed, 5 ton op lpg is dan geen uitzondering (heb er zelf 1 gehad en mijn buurman rijdt er nog steeds 1, ondertussen 480 op de teller zonder enige koprevisie)
maar wat betreft de 350Z zou ik het ook niet doen. waarom niet? gewoon gevoelsmatig. lijkt me toch een opgepompt blok wat daar in ligt met veel pk's uit relatief weinig cc's. lijkt me niet voor gas gemaakt.
maar da's mijn mening! ;-) wel gave auto's!!

edwin1979 0

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]slecht
nissan zelf levert geen lpg meer[/quote]
heb zelf een primera uit 1999 gehad op vialle lpg g3, 200.000 km gereden, nooit problemen gehad. Maar een 350z heeft een 3.0 v6 24v blok, dat is wat anders dan een 2.0 16V. Ik zou gewoon langs de dealer en of lpginstallateurs gaan om na te vragen..

sel 0

17 jaar

Bedankt voor alle reakties tot nu toe. Ik heb inmiddels een gasinbouwbedrijf om informatie gevraagd en een bericht achtergelaten op het nissan-forum. Ben benieuwd.

TrafficBandit 0

17 jaar

Hier is standaard waarschijnlijk geen installatie voor.
Dus gaan ze een installatie op maat maken, en dan ben jij proefkonijn.
Ik zou er niet aan beginnen,want alle foutjes komen op jouw bordje/auto terecht.
Het type nissan tot 2002 kon goed tegen gas, bij het nieuwe type word tie ook ingebouwd.
Gaat ook goed, maar word wel flashlube bij ingebouwd zag ik op de site van vogels.
Maar er rijden er een paar in mijn omgeving en die hebben weinig klachten.

primera p11 0

17 jaar

hij heeft de vacantie nog niet vergeten
maar er zijn nu eenmaal bepaalde merken/types die niet van een op maat gemaakt systeem kunnen profiteren
daar om roep je meestal de probleempjes over je heen
en dat is weer niet bevordelijk voor je plezier

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

als je zo'n auto kun betalen moet je ook niet zueren over de benzine

willem1 0
badge

17 jaar

[quote=willem1]als je zo'n auto kun betalen moet je ook niet zueren over de benzine[/quote]
mee eens!! en hardlopen op sandalen (lpg) is je nek breken. een micra wil overigens wel goed op lpg [url=http://imageshack.us][img]http://img62.imageshack.us/img62/7859/kn...[/img][/url]
Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

pf op lpg lopen ze niet meer hard
en met zo n auto zegt ie na een paar maanden lol pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
en mischien op t end
plllllllllllllllllllofffffffffffffffffffffff

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Nou nou, ik vind het jammer dat hier toch door profi's een paar ongewogen "antwoorden" worden gelanceerd. Ik stel me de vraag of ze eigenlijk voldoende ervaring of kennis hebben om deze 'conclusies' te stellen.

Het is ongetwijfeld een juist statement om LPG af te raden bij wagens die een hoog toerentalbereik hebben. Het is ongetwijfeld zo dat het sociaal niet geaccepteerd is om een sportwagen met LPG uit te rusten.

Maar slaat dit op de initiële vraag? Ik heb de neiging om neen te antwoorden:
LPG is ook milieuvriendelijker en als je quasi een euro per liter kan uitsparen, waarom zou je dat dan niet doen. Wie zegt dat iemand die een Nissan 350Z kan veroorloven daarom ook gedoemd is onnodig geld uit te geven en het milieu te belasten. Wie heeft het recht het rijgenot van iemand als "trafficbandit" te ontnemen? Een naftank vullen met een Nissan 350Z gebeurd al snel: 450 KM en 80 euro is er door ... je zou al snel 50 euro per tankbeurt kunnen besparen! Uiteraard onder de voorwaarden van een efficiënt gebruik van je LPG installatie: langere afstanden en voldoende KM op jaarbasis.

Een Nissan 350Z behoort zeker tot de categorie sportwagens. Het is niet mijn eerste wagen, maar tot op heden wel de meest sportieve die ik bezitte. Maar het is geen Vtec! of ander toerenbeest. Dat mis ik wel eens. Het is gewoonweg een sportwagen die duidelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt is. Hij klinkt fantastisch, is mijn beste vriend om te cruisen (samen met mijn MX5 ... afhankelijk van het weer), hij trekt lekker op en hij zuipt ... 16L/100KM is bij normaal rijgedrag geen uitzondering. Het verbruik zakt drastisch bij een continue snelheid tussen 90 en 120KM/u.
Het is gewoon een krachtpatser: 3,5 V6 met 280 à 300PK ... puur. En hier komt het waarom het volgens een aantal LPG installateurs MET ERVARING wel kan ... de wagen maakt relatief weinig toeren. Zijn maximum koppel zit rond die 5000 toeren. Dit is gewoonweg een wagen met een grote longinhoud.

Genieten is de boodschap en trek je niets aan van opmerkingen dat je met deze wagen niet mag zueren over de benzineprijs. 50 euro per tankbeurt is heel wat op jaarbasis (met de nodige KM) ... dus laat de jaloerse "blikken" links liggen!

Toffke 0

17 jaar

Toffke, jij kijkt alleen naar de besparing.
Je gaat erg kort door de bocht.
50 euro per tankbeurt is veel geld.
Maar een compleet nieuwe kop kost ook een lieve duit.
Want ruil zal er niet veel van te vinden zijn en op de sloop al helemaal niet.
Daarbij heeft een auto op lpg een andere rij dynamiek als op benzine.
Er zit altijd een bepaalde traagheid in het gasgeven en gas loslaten.
Dat geeft in een huis,tuin en keuken auto niet, maar in deze sportwagen kan dat bijzonder hinderlijk zijn.
Dat kan het verschil zijn in leuk wegkomen bij de verkeerslichten of eerst bijna doodvallen en dan optrekken.
alles is mogelijk maar er dan moet je ook de grenzen respecteren.

primera p11 0

17 jaar

Hey Primera p11,
ik weet niet of ik snel door de bocht ga. Klopt dat de besparing bespaart en eventueel doorweegt bij een eventueel compromis. Je gaat opnieuw ervan uit dat de slijtage aan de koppen een feit is, maar is dat wel zo? Ben je daar zeker van bij deze wagen? en zo ja, waarom of op basis van welke ervaring. (mijn vraag is niet synisch bedoeld, maar uit ernstige interesse. Het is juist op dit punt dat bronnen elkaar tegenspreken)

Ik stel vast dat er enkele installateurs er in slagen om dit type wagen mits de nodige aanpassingen en met kennis van zaken (lees ervaring) erin slagen dit type wagen op LPG te zetten. Er is een case van een met een compressor aangedreven 350Z die perfect met LPG weet om te gaan. Ik ben geen expert, maar ik trek een aantal stellingen hierboven in twijfel op basis van andere bronnen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn 350Z nog niet op LPG heb gezet. Voor dagdagelijks gebruik heb ik een 320d. Maar ik moet bekennen dat ik de hoge brandstofprijzen toch een dumper op het rijplezier vind. Ik blijf dan ook verder kijken naar feedback en ervaringen mbt het op LPG zetten van een 350Z. Het feit dat ik de beste resultaten tegenkom bij tuners, huizen die niet alleen LPGinstallaties plaatsen, maar ook aan de motorsturing werken, kan uw stelling bevestigen. Ik ben er zeker nog niet uit. Bovendien moet ik zowieso al heel veel KM rijden om het weer allemaal terug te verdienen. Loont het dan nog? ... ik heb zeker geen zin om het proefkonijn te spelen.



En Paul, er zijn toch hardlopers die op blote voeten knappe prestaties neerzetten? ik ben er zeker van dat wanneer er een direct voordeel aan die klompen zit, dat ze het ernstig zullen overwegen. Maar als je het met zekerheid op rationele overweging enig voordeel kan uitsluiten ... dan doe je dat niet. Weet je nog toen er BMW met een diesel afkwam? Of toen ze een diesel in hun coupé staken? Crazy hé. Ik was toen één van de eersten met een 320cd ... je moet nu eens kijken ... 635d of een A5 3.0 TDI die een 350Z gewoonweg klopt.
Is toch lekker hype om lief voor de natuur te zijn :-) Porsche met een electromotor ... heerlijk!!!

Toffke 0

17 jaar

Toffke, als je zo een auto koopt ga je er geen 80 in de 5 mee rijden.
Dan laat je de motor eens lekker janken tot zo een 5 duizend omwentelingen.
Dat is nou precies waar een auto op lpg een hekel aan heeft.
Kijk, elke auto kan op lpg, maar of tie er tegen kan is een tweede.
een lpg inbouwer zegt al snel het kan, flash-lube monteren en geen centje pijn.
Maar als tie kapot loopt, dan ligt het nooit aan de installatie volgens de inbouwer.
En dan krijg je het kastje muur verhaal.
Dealer trekt zijn handen er vanaf en inbouwer zegt,installatie is goed, daar ligt het niet aan.
En wie zit met de gebakken peren?.
De eigenaar!.

primera p11 0

17 jaar

ontopic: vergeet niet dat alle farieks garantie vervalt als er lpg op een nissan wordt gemonteerd!!

Opeltje 0
badge

17 jaar

[quote=Toffke]En Paul, er zijn toch hardlopers die op blote voeten knappe prestaties neerzetten?[/quote]
Daar heb je helemaal gelijk in!. Alleen dit soort hardlopers presteren HOOG in een aantal rondes......,en niet in levensduur.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hey Primera en Paul,
Ik leg jullie advies niet naast me neer, verre van. Maar ik heb nog niet veel literatuur of feitenmateriaal gevonden over waar die grens ligt.

SKN, het bedrijf waar onze newsgroep intitiefnemer naar refereert, heeft zo een 350Z met 350pk op LPG bollen. Nou ja, bollen ... ze zeggen er niet bij hoeveel KM hij in die 18 mnd bolde. Het is wel zo dat ze garantie bieden, maar wellicht is de opmerking van "Primera" wel duidelijk. Ik zou niet verwonderd zijn, dat is zelfs zo bij de fabriekgarantie bij nieuwe auto's. (Ergste daarin was Opel, dus nooit meer een Opel voor mij)

Zeg Paul, wanneer komt je website on line? Als audi zo verder doet, zie ik dit merk terug zitten. Een tdi die even snel is als vette V6 en maar een mussendorst heeft. Het gaat de goede kant uit.

Groetjes,
toffke

Toffke 0

17 jaar

hey Opeltje,
ik heb nog een half jaartje garantie te gaan. En daar zal ik nog wel op wachten. Ik moet zeggen dat Nissan redelijk correct was met zijn garantie: aanpassing electro-motor passagiersdeur, nieuwe ophanging achteras (!), nieuwe gaspompen koffer, ... maar ze stuiteren op mijn Rays!! Deze vertonen roest die wel degelijk van binnenuit ontstaan zijn. Hun voorstel: herspuiten ipv nieuwe velgen. en dat vind ik als niet expert vreemd want het komt van binnenuit ... dus los je dat toch niet op met een nieuw lakje verf?!

Bij mijn Opel cabrio zat er een tik in de motor. Antwoord Opel: valt binnen de marge dat ze mogen 'afwijken' en als klant en dit is letterlijk wat Opel Belgium zei: "je zal er mee moeten leren leven". Ik heb hem dan ook vrolijk ingeruild voor een MX-5 die nu al 8 jaar zonder één probleem bolt.

Groetjes,
toffkeh

Toffke 0

17 jaar

poehee! hoeveel auto's heb jij?

edwin1979 0

17 jaar

Wat werd er nu ook weer gezegd over sportwagens op LPG? ;-)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/0...

Edwin, ik denk dat ik één van de vier ga inruilen voor een M3 op LPG :-)) Trouwens auto's is als schoenen (dat heeft Paul goed begrepen) ... als je af en toe wisselt en ze met respect behandelt, dan doe je er heel lang mee zonder in kosten te vallen en kan je genieten van je 'uitgebreide' collectie ;-) Troost je, ik ben dan ook oud en heb jaren kunnen verzamelen.

Toffke 0

17 jaar

Ja Toffke, er staat alleen nergens bij hoeveel km er mee gereden is.
Dat het kan geloof ik zo onderhand wel, alleen levensduur is een ander verhaal.

primera p11 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 350z of stel zelf een nieuwe vraag.