Nissan Cherry: Nissan Cherry loopt slecht

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: E13, 1300cc

Hallo,

Mijn nissan cherry heeft net groot onderhoud gehad en heeft slechts 80.000 kilometer gereden maar toch zijn er wat problemen mee. Ik zal proberen de problemen zo goed mogelijk te formuleren. De auto heeft een behoorlijk hoog benzineverbruik, ik rij nu met moeite 1 op 12. Ook komt de wagen absoluut niet aan zijn vermogen. De auto is ook op een testbank geweest en daar kwam uit dat ik 25% vermogenstekort heb. Ook houd de auto in en bij constant gas tussen de 2 en 3000 tpm gaat de auto hevig schokken. Boven de 3500 tpm en onder de 2000 tpm heb ik nergens last van. Ook heeft de auto duidelijk veel moeite met hoge toerentallen. De auto zou bij 5600tpm zijn maximum vermogen moeten afgeven maar bij 5000 tpm is het helemaal afgelopen. Nu zijn er al flink wat dingen gedaan om dit probleem op te lossen, ik noem op:

-grote beurt
-kleppen stellen
-nieuwe distributieriem en de bijbehorende timing gecontroleerd
-carburateur gereinigd
-nieuwe bougiekabels
-benzinefilter vervangen

Nu heb ik de volgende diagnoses te horen gekregen:

-timing verkeerd>>opnieuw laten controleren en ontsteking stond ook op tijd
-Carburateur kapot of vervuild>>opnieuw gereinigd en dit maakte wel iets verschil maar stotteren en inhouden en vermogenstekort bleef wel.
-Bougies geven onvoldoende vonk>>heb de bougiekabels vervangen en dit gaf wel iets verschil maar nog steeds geen bevredigend resultaat.

Aan jullie de vraag of jullie mij misschien kunnen vertellen waar ik het probleem moet zoeken. Ik ben ondertussen een klein beetje wanhopig aan het worden. Alvast bedankt in ieder geval!

met vriendelijke groeten,

Rens

[url=http://imageshack.us][img]http://img139.imageshack.us/img139/9572/...[/img][/url]

x-trailrijder

Geplaatst door x-trailrijder (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Cherry? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

carp (0) PRO, 17 jaar geleden

Werkt de vacuumvervroeging van de ontsteking wel????

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Misschien zijn de kleppen ernstig vervuild door koolaanslag. Gezien de kilometerstand en bouwjaar zou dit een mogelijkheid kunnen zijn. Heb je al eens een lange rit gemaakt waarbij je pittig doorrijd.

Hans

320 (0), 17 jaar geleden

is het probleem bij warme motor erger; al een andere bobine geprobeert?

x-trailrijder (0), 17 jaar geleden

De vacuumvervroeger heb ik getest, als ik de slang loskoppelde begon het blok direct langzamer stationair te lopen dus deze is nog goed. Het slangetje was een tijdje terug wel gescheurd waardoor het bokken en stoten een stuk minder werd maar dit bleek nog niet de oplossing te zijn.

Over de kleppen, dat zou natuurlijk kunnen maar de laatste 3 maanden (heb net mijn rijbewijs) heb ik 5000 km gereden en daarbij bij warme motor ook stevig doorgereden op de snelweg. Het blok werd er wel duidelijk pittiger door maar het schokken bleef.

Bobine heb ik nog niet geprobeerd, is er een manier om een bobine te laten testen? Een bevriende monteur vertelde mij dat ik een sun-tester aan mijn cherry moest hangen om de ontsteking te controleren...

Bedankt voor de reacties tot dusver!!

met vriendelijke groeten,

Rens

x-trailrijder (0), 17 jaar geleden

ah overigens 320, het probleem wordt bij warme motor inderdaad wel erger ja

320 (0), 17 jaar geleden

ik zou dan toch eens proberen met een andere bobine. (van sloopauto)

x-trailrijder (0), 17 jaar geleden

Hee!

Ik heb de bobine vervangen maar deze maakte weinig goed, het schokken en inhouden werd wel iets minder maar is nog steeds hinderlijk aanwezig. Ook verbruikt ie ietswat meer olie dan eerst en dit is vooral na het kleppen stellen gebeurd? Zo'n 0.5 liter per 1500 km terwijl ie eerst 0.5L per 5000 km deed. Overigens is het vebruik wel erg verbeterd, laatst makkelijk 1 op 15 gereden terwijl ik wel gewoon lekker doorgereden heb. Zouden jullie misschien nog iets weten? Alvast bedankt!

stranger (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer goed de timing met de juiste tekens van de dist.tandwielen en op cil 1,gaat wel eens mis,verder ontsteking afstellen met losse vacuumdoos op ongeveer 5 graden voor bdp,levert je benz.pomp wel genoeg benzine,gaan wel eens stuk en er zit dan vuil voor het gaatje (slangaansluiting.) verder komt het voor dat door de ouderdom de sproeierbezetting in de carburatuer niet meer juist is,grotere sproeier in eerste trap zetten. b.v. van 0.96 naa 1.02.luchtfilter goed en werkt klep goed in de aanzuigluchtpijp van het luchtfilter.moet buitenlucht aanzuigen als motor warm is.(anders even vastzetten in openstand met parkertje.)

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Cherry of stel zelf een nieuwe vraag.