Hallo,
Wij hebben hier een Nissan micra automaat (geen cvt) uit 2003, waar op de solenoid kabel van de lockup van de koppelomvormer spanning blijft staan.
Waardoor je dus niet weg kunt rijden, in de D en de R, MAAR wel in de 1?
Deze kabel zit volgens ons schema rechtstreeks aan de TCM (transmission control module) en gaat dan via de solenoid naar massa.
Bij de lokale nissan dealer zeggen ze dat de TCM rechts achter het dashboard kastje moet zitten maar daar zit alleen de BCM.
Wij kunnen de kabel volgen tot dat deze bij het schudbord naar binnen gaan, maar voordat we binnenin alles uit elkaar gaan halen, willen we eerst proberen of dat er via problemcar de gouden tip tussen zit.
Groetjes Autobedrijf Selten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bcm zit net onder de afdekkap van het dashbord. De tcm heeft twee 24 polige connectors een witte en een grijze en deze moet je kunnen zien als je de dashbordkast eruit haalt.
Verder weet ik zo even geen oplossing. ik denk dat je moet zoeken naar een sluiting tussen twee draden waardoor die spanning er komt.
Ton
Op welke draadkleur hou je die spanning?
In 1 zal de lock-up nooit gebruikt worden, dus dan zal de spanning zeker wegvallen.
Tegelijkertijd met het aanzetten van de lock-up wordt heel even de drukregelklep bedient (druk valt weg) zodat het inschakelen "netjes" gebeurd. Wat geburd er met de spanning op die draad?
Zitten er geen foutcodes in?
Het is opgelost.
De grote stekker links onder de motorkap bijna tegen het schudbord aan, maakte inwendig kortsluiting. Waardoor er altijd nog spanning op de kabel van de lock up bleef staan.
We hebben de kabels om de stekker heen geleid en nu is het goed.
Johan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar