auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Nissan Patrol: Nissan Patrol 2004 3.0 tdi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 TDI

Op het dashboard brandt het lichtje van de airbag. Tevens zit er een rammel in het dashboard aan de passagierskant.
Waarschijnlijk heeft het een met het ander te maken. Helaas heeft de nissan dealer het probleem niet opgelost.
De auto is inmiddels naar het buitenland verscheept. Hier moeten wij zelf het probleem oplossen.
Heeft er iemand misschien ervaring met het oplossen van dit probleem.
vr.gr.

Geplaatst door

MarcelvH (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de stekkers even controleren van de airbag.
de rammel hoeft persee met elkaar te maken te hebben

sunny gti 0
badge

16 jaar

Kun je het daar ook laten uitlezen. dat zoekt misschien wat makkelijker.

Highway 750
badge

16 jaar

Airbag zou je moeten kunnen uitlezen jah bij ons te minste wel meestal zitte ze onder de stoel

sunny gti 0
badge

16 jaar

Hi Tim,
Helaas is het probleem van de airbag nog steeds niet opgelost vanwege een aantal andere problemen. Het nieuwste probleem is dat de auto boven de 3000 rpm begint in te houden. Als we proberen het gas erop te houden begint het lampje van het motormangement te branden. Als we de motor uitzetten en herstarten is het lampje uit. We konden wel een geluid horen alsof je een klep hoort ratelen tijdens het rijden.
Gisteren reed de auto vervolgens gewoon met een toerental onder de 3000 rpm.
Vanochtend wilden we de auto opnieuw starten ( de temperatuur is hier intussen gedaald tot -10) en na het starten sloeg de auto af. Opnieuw starten geen na het voorgloeien moeilijk, alleen dmv doorstarten.
Het ratelend geluid was nu ook aanwezig bij stationair toerental.

Het geluid is mechanisch maar ik kan me haast geen mechanisch probleem voorstellen, kan het iets te maken hebben met de electronische brandstof regeling ??

En heeft een diesel ook een koud weer start voorziening ? kan hier iets mis zijn

Bedankt ,
Marcel

MarcelvH 0
badge

16 jaar

[quote=MarcelvH]Hi Tim,
Helaas is het probleem van de airbag nog steeds niet opgelost vanwege een aantal andere problemen. Het nieuwste probleem is dat de auto boven de 3000 rpm begint in te houden. Als we proberen het gas erop te houden begint het lampje van het motormangement te branden. Als we de motor uitzetten en herstarten is het lampje uit. We konden wel een geluid horen alsof je een klep hoort ratelen tijdens het rijden.
Gisteren reed de auto vervolgens gewoon met een toerental onder de 3000 rpm.
Vanochtend wilden we de auto opnieuw starten ( de temperatuur is hier intussen gedaald tot -10) en na het starten sloeg de auto af. Opnieuw starten geen na het voorgloeien moeilijk, alleen dmv doorstarten.
Het ratelend geluid was nu ook aanwezig bij stationair toerental.

Het geluid is mechanisch maar ik kan me haast geen mechanisch probleem voorstellen, kan het iets te maken hebben met de electronische brandstof regeling ??

En heeft een diesel ook een koud weer start voorziening ? kan hier iets mis zijn

Bedankt ,
Marcel[/quote]

MarcelvH 0
badge

16 jaar

kan je hem uitlezen geeft wat meer duidelijkheid is er bv een nieuwe motor in gekomen en zijn ze het achterste schutbord kant hijsoog vergeten eraf te halen dan gaat de kabelboom daar kapot en kan je div storingen krijgen dat hij boven 3000 rpm heb ook een keer gehad dat er een andere ecm in gekomen bij een andere dealer maar was van een automaat en zat in een schakelauto

mark7253 0
badge

16 jaar

Mark,
We werken en wonen ver weg in rusland. Dealer hebben we niet, ook geen betrouwbare reparateurs, taal is ook een probleem. Wel heb ik een Nissan werkplaats handboek voor de ZD30 motor. Geen Consult -II.
Motor is niet vervangen !
Op dit moment zit ik te denken om eerst de klepspeling en tuimelaars te controleren, vanwege het tikkende geluid....eerst zeker gaan.
Dan de intercooler demonteren en de inlaat kanalen nakijken....een gedachte is dat wellicht de Mass air flow sensor smerig is en geen goede indicatie mmmer geeft.
Dan de EGR (exh. gas recirculatie) wellicht dat deze klep niet dicht gaat en boven de 3000 rpm en probleem geeft omdat deels verbrande lucht wordt gemengd met meer brandstof bij hogere snelheid of last.
Dan wellicht de Swirl control valve..alhoewel ik niet helemaal zeker ben hoe dit kan bijdragen.

Vraag me wel of of ik de boord computer kan uitlezen via het dashbord ?

Bedankt zover,
Marcel

MarcelvH 0
badge

16 jaar

Ik heb je een mail gestuurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.