Nissan Patrol: patrol 2.8 slaat soms erg slecht aan, nu helemaal niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2800

ls.

Deze Patrol van 2000 heeft slechts 126000 km gelopen. De wagen is bij ons ingekocht en er word nu wat herstel aan de carrosserie uitgevoerd. Maar, nu de wagen regelmatig heen en weer gereden word in de werkplaats, blijkt die soms erg slecht aan te slaan. Vanavond helemaal niet meer. Ook een extra start accu geeft geen verbetering (start toerental is nu wel lekker hoog). Het viel mij op dat het diagnose lampje knippert als je hem op contact zet, dit was eerder volgens mij niet zo.

Eerder, als die wel aanslaat, dan komt er een behoorlijk rookgordijn uit de uitlaat. Dus dan lijkt het erop dat er toch wel brandstof ingespoten word.

Ik heb verder geen onderhoudshistorie van deze wagen. Als ik op het opvoerpompje druk tijdens een startpoging, is die knal hard en zakt dan heel langzaam (tijdens het starten, dus dat zakken zal komen van de brandstof die weg gepompt word. Als er niet gestart word blijft ie hard).

graag jullie advies, vrijdag wordt de wagen afgeleverd aan de klant.....

wkhoek

Geplaatst door wkhoek (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

erik007 (0), 15 jaar geleden

doet ie nog wel gloeien?

ROELSZ (0) PRO, 15 jaar geleden

is de transponder in de sleutel niet kapot,en valt de auto op lock mode

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

Update:

1 sleutel is defect. Daarop loopt ie in het geheel niet. Op de andere sleutel wil die wel aanslaan, maar de startmotor moet lang draaien voor de dieselmotor aanslaat. Het start toerental is trouwens wel goed en de gloeibougies ook. Het gloeirelais werkt ook (ook het nagloeien werkt). Volgens ons zit er geen lucht in het systeem. Als de motor stilgezet word en je start hem DIRECT weer, loopt ie onmiddelijk, als je een half uur wacht dan moet ie alweer lang starten.

Het diagnose lampje is niet meer gaan knipperen nadat de goede sleutel in het contact zat.

Tot zover bedankt voor de reacties, als jullie of iemand anders nog ideeen of ervaringen hebben omtrent dit euvel, dan verneem ik dat graag!!

ps. wat voor motorolie en bak olie gaat erin? gewoon 10w40 half synthetisch voor de motor? en 75w90 voor de tussenbak?

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Misschien heb je wat aan de uitleg over het gloeisysteem in deze thread: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

bedankt, maar volgens onze monteurs is de gloeierij in orde. Ik weet trouwens niet of het systeem van 2000 net zo werkt als in de link hierboven, als dat zo is dan moeten we misschien nog even opnieuw kijken.

p van g (0) PRO, 15 jaar geleden

om het start probleem met warme motor te ver helpen moet je de eind stop in de brandstof vernieuwen hier voor heb je wel een speciale sleutel nodig. motorolie 6,4l 10 w 40 half synth, bak olie 3.9l 75 w 90 tussen bak 1,9l 80 w 90. het gloei systeem werkt niet zo als de link van thijs!!!!!!!

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

Bedankt.

Geld bovenstaande alleen voor warme motor? Want de wagen staat nu nog "hoog en droog" op de brug. (we zijn de remleidingen aan het vervangen). Maar het aanslaan-probleem is in elk geval aanwezig bij koude / lauwe motor. (misschien ook bij warm, maar dat weet ik nu niet).

Zijn er verder nog suggesties?

p van g (0) PRO, 15 jaar geleden

bovenstaande geld als de motor warm is geweest en ongeveer 1 uur heeft stil gestaan . heb je start problemen met koude motor klepspeling contoleren. bij 100.000 km staan ze veel al te strak (klepstel plaatjes).en bij warme motor moet je gloeien tot het airbag lampje uit gaat. verder moet je het onderste gedeelte van de carter pan contoleren deze willen wel eens door roesten.en is de distributie riem en loop en spanrol ook al vern ? succses.

marcel6979 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb dit probleem zelf ook al eens een keer aan de hand gehad met zo,n zelfde auto.
als eerste was het plaatje die op het krukastandwiel zit losgerammelt,dus klopte het bdp signaal niet meer.
toen dat verholpen was starte hij wel beter maar nog wel met een dikke rookpluim en laat aanslaan.
na enig onderzoek bleek de regelschuif in de brandstofpomp vast te zitten waardoor de vervroeging niet meer werkte.
misschien heb je er wat aan?

mvg marcl

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit komt aardig overeen met onze wagen denk ik. De aflevering is eerst maar uitgesteld. Hoe kan ik vaststellen of de regelschuif bij deze wagen vastzit? En wat kost ongeveer zo'n reparatie? Of kunnen we het nog met een reiniger proberen?

marcel6979 (0) PRO, 15 jaar geleden

een reiniger heeft weinig zin,ik ga morgen even navraag doen want het is al weer een tijdje terug,volgens mij kon de br.pomp wel blijven zitten

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

en, heb je nog wat gewaar kunnen worden? De wagen is eerst wel afgeleverd, maar zal eerdaags wel terugkomen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.