Ik heb het volgende ff probleem,,m,n zwager reed onlangs achter me en zag dat onder het rijden m,n rechterachterlicht heel langzaam uit ging om vervolgens niet meer aan te gaan.
Heb het lampje nagekeken maar deze was heel,wel was de zekering kapot,dus nieuwe er in en pats weer kapot,toen een 15 ampere erin en ook die pats,,ergens kortsluiting ?? maar waar ? ik heb onlangs niets gedaan aan de auto dat ik kan denken (dan moet het daar aan liggen) nee niets,maar ik zit er mooi mee,heb dus geen achterlicht/dasbord verlichting en geen stads en mist(voor)lichten meer.
Een kennis van me heeft het een en ander nagezien of er ergens beschadigd draad te zien was maar helaas,ik heb nu van m,n linker achterlicht een draad getrokken naar m,n rechter dus nu brand m,n achterlichten weer,maar ja het is natuurlijk niet de oplossing.
Heeft iemand tips waar ik kan gaan zoeken ??
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er een trekhaak onder de auto,denk dan eens aan de stekkerdoos. Is er misschien een andere radio gemonteerd,dan zit de massa draad mogelijk verkeerd aangesloten.
Hans
zit een trekhaak aan ja,maar ik denk al wel jaren,dus lijkt me sterk dat dit in eens sluiting maakt,en een radio idemdito ??
alvast bedankt voor uw reactie.
gr.Henry
17 jaar
Na jaren geeft de stekkerdoos juist de problemen omdat er dan een contact door de inwerking van vocht los kan rotten en los in de doos ligt.
Hans
Hmm zit wat in ja,dus even loshalen nazien en insprayen ?
Henry
17 jaar
Wanneer de sluiting daar veroorzaakt word zie je het als je de doos los hebt er zitten dan contacten of draden tegen elkaar.
Hans
oke,ik zal het nazien,bedankt alvast.
andere tips welkom (als ik toch èèn keer bezig ben met zoeken dan alles maar in 1x haha )
17 jaar
Mijn methode om kortsluiting te zoeken.
Haal een losse fitting voor een 21 watt lamp, en maak hier een metrer of 2 tweelingdraad aan.
Aan de andere kant van de draad, zet je 2 schuifstekkertjes van amp, welke je op de plek van de kapotte zekering kunt steken.
Je lamp zit dus nu als zekering geschakeld, en zal door de kortsluiting gaan branden.
Haal vervolgens zoveel mogelijk "normale" lampen eruit ( achterlichten, voorlichten, kentekenverlichting etc ) wat op die zekering aangesloten zit.
Nu ga je stuk voor stuk de strekkers van de units lostrekken en met bedrading rotzooien, totdat de lamp uitgaat.( als de lamp uitgaat, is er geen kortsluiting meer, en weet je waar je de sluiting moet zoeken.) let wel, dat de lamp altijd nog wel IETS zal gaan branden, door eventuele daschboardverlichting die je er niet hebt uitgehaald, dit is echter maar HEEL zwak.
Groeten Marcel
zal de lamp niet gelijk door branden dan ? zoals een zekering ?
17 jaar
nee, een lamp BRANDT op kortsluiting, ene kant plus, andere kant min.
Groeten marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar