Hoi,,ik heb een nissan primera van 1996 op gas,deze auto kocht ik een 3 maand geleden en heeft altijd keurig onderhoud gehad bij de dealer.
Ook onder de kap een keurige auto met net 2 ton op het klokje,nu heb ik het volgende probleem :
De auto loopt op 3 cilinders,,bougies verdeelkap rotor bougiekabels zijn reeds vervangen maar helaas,hij blijft op 3 poten lopen,,ook heb ik reeds 2 x een injector reiniger bij de benzine gedaan en uiteraard af en toe op benzine gereden ipv gas.
De motor loopt zowel op gas als benzine op 3 poten,wie helpt mij om deze nissan op niet al te dure wijze weer op z,n 4 pootjes te krijgen,zonder vèeeel te dure garage onderzoeks kosten te krijgen.
Ik rijd nu met deze auto elke dag ca 200 km en nu valt mij op dat boven een bepaalt toerental zeg maar bij een snelheid van 120 / 140 km p/u de auto gewoon mooi loopt,,,stationer loopt hij te puffen op z,n 3 cilinders en bij optrekken is hij traag.
Mensen alvast bedankt voor jullie reactie`s en ik hoop dat er een goede tip bij zit.
Groetjes Henry.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
trek 1 voor 1 de bougie kabels er eens af
de cilinder die niet reageert meet je de compressie
op zeker een verbrande klep
Verbrande klep,hmm zou kunnen ja,enne is dit een duur grapje,hoeveel uur ben je er mee bezig ?
Bedankt al vast voor uw reactie.
gr.Henry.
17 jaar
denk 8 tot 10 uur
en de prijs?
eerst demonteren en dan opvragen
reken op 75 per klep met geleider
kopset distributie
Gister iemand die zei,,of een defecte lambdasonde of defecte injector ?? zou ook kunnen he ?,maar om dit alles voor uit te gaan testen moet je toch ff eerst weer in de portomonee en stel dat het toch een lekke klep blijkt te zijn dan heb ik er weer een sloot geld tegen aan gegooit.
Jullie mening ?
17 jaar
Loopt tie niet op 2 brandstoffen tegelijk.
Wat voor een installatie zit erin?.
Het kan namelijk dat de injector onderbreker niet goed meer werkt en daardoor ook benzine doorlaat.
Kijk idd ook welke cilinder niet mee doet.
Het is niet verstandig hiermee door te rijden, het is slecht voor de cilinder en katalysator.
Als dit het niet is, dan denk ik dat je aan een koprevisie vastzit.
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld, bij de 1.6 zijn dit geen zelfstellers.
17 jaar
heb onlangs m,n gastank leeg gereden en expres op benzine door gereden met injector reiniger erin,maar ook dan blijft dit probleem,dus ik denk niet aan mengselverhouding,de auto heeft altijd onderhoud gehad de de kleppen zullen niet lang gejeden nog opnieuw gesteld/nagezien zijn.
Heb gekeken welke cilinder stationer niet mee ging en dat is de rechter,dus de eerste vanaf rechts gezien,enne koprevisie ?? de auto heeft pas 198000 gelopen,en de vorige eigenaar was een rustige rijder,dus op z,n don... heeft hij nooit gehad.
Dat ding is ik kan bijna wel zeggen onder de kap mooier dan de rest haha,maar ik wil hoop dat iemand dit probleem herkend en me kan zeggen,,dit heb ik ook gehad en dat lag aan ??
groetjes Henry
17 jaar
2 ton op lpg, zeker een klep, 99%.
Verbrande kleppen en ingeslagen klepzetels zijn inherent aan gasrijden, indien hier nooit iets aan is gedaan eerder, is 2 ton een reëele waarde en niets bijzonders ( afgezien van de portemonaie dan ).
Groeten Marcel
Hier voor een sunny 1.6 op gas gehad en eerlijk gezegt geen onderhoud maar afscheid genomen bij 420000 km omdat de schokbrekers achter doorgerot was bij de ophanging,maar de motor liep als nieuw echt ,,,nu dezelfde motor maar wel goed onderhouden (en nu dit ??) lijkt me een beetje sterk,maar idd het zou kunnen en ik hoop nog op een positief antwoord (qua onkosten dan he haha) want laten we eerlijk zijn,de auto heeft weinig waarde dus hoge onkosten probeer ik natuurlijk letterlijk uit te sluiten.
Verder wil ik dus voor ik de kop los laat halen andere (mogelijke) problemen eerst na zien.
begrijpelijk toch ?
17 jaar
tuurlijk, maar een sunnymotor hoeft inwendig niet gelijk te zijn aan een primeramotor. Dus op de gegevens die je me nu geeft is het appelen met peren vergelijken.
Ikzelf heb een mitubishi op gas, en werwacht rond 250.000 a 300.000 de kleppen. Bij een renault ligt dit doorgaans rond de 100.000 tot 150.000, dus het zegt verder niets.
Wat ik wel weet, is dat als je de kop hebt laten doen, compleet met nieuwe zetels etc, je er de rest van zijn levensjaren nog mee kunt doen. Het is maar net wat je nog van je auto kunt of wilt verwachten om de reparatie wel of niet te doen.
Groeten marcel.
en is de compressie al gemeten?
Hallo Hegema, ik heb de indruk dat je alleen een positief antwoord in overweging neemt.
maar wat hellbat schrijft is heel reeel.
Zijn die kleppen nou gesteld of neem je aan dat ze gesteld zijn?.
Gas autos die met deze km standen aangeboden worden gaan meestal weg omdat de kleppen ingezakt zijn, of omdat ze niet meer goed op gas lopen.
Ga nou eens iets meten i.p.v wachten op een positief antwoord.
Loop de adviezen eens stelselmatig langs en laat eens een compressietest uitvoeren, dan weet je al een hoop meer.
Autos onderling vergelijken heeft totaal geen zin, en of tie er mooi uitziet onder de kap geeft totaal geen garantie of tie niet op zijn donder gehad heeft.
Een hoge druk spuit doet wonderen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar