Nissan Micra: nog steeds slecht startende micra

Bouwjaar: 1992

Mijn micra start nog steeds slecht ondanks nieuwe bougies verdelerkap rotor en bougiekabels(hier was ie overigens wel nodig aan toe) starten doet ie wel 's morgens maar dat kost wel een keer of tien proberen. Als ie eenmaal gelopen heeft gaat het starten over de rest van de dag wel beter. Mijn beperkte kennis van dit allles houdt hier wel zo ongeveer op.

Dus Help !!!!!!! wie?????

MICRAATJE

Geplaatst door MICRAATJE (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Michel7773 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is er al een weerstand tussen je temp zender geplaatst en staat de stat luchtregelklep wel goed afgesteld?

MICRAATJE (0), 19 jaar geleden

Hoezo een weerstand hiertussen ?? Is dit een veel voorkomend probleem en zo ja hoeveel ohm /watt of wat dan ook moet dit zijn?
En hoe beinvloed dit het satrten dan???

Michel7773 (0) PRO, 19 jaar geleden

het is een weerstand van 15 k ohm die parallel aan de temp zender voor de ecm gesoldeerd kan worden. Dit is ook als compleet kabeltje bij de nissan dealer te koop. Het zorgt ervoor dat de ecm denkt dat het iets warmer is bij temp onder de 10 graden zodat de motor niet verzuipt.

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Is het een K10 of een K11?
Dus oude hoekige model of het nieuwe ronde.
Bij de nieuwe klopt het wat michel zegt maar het oude model heeft nog een carburateur.

Gras (0) PRO, 19 jaar geleden

Zit er in dit type geen contactpunten??
Mischien is dit over het hoofd gezien...

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Ligt eraan.
In een 1 liter oude type wel,1200 niet.
en de nieuwe 16 klepppers uiteraard helemaal niet want injectie

MICRAATJE (0), 19 jaar geleden

Hallo Lui,
het is een k10 met 1200 motor dus geen puntjes meer.Zoals ik al zei in heteerste bericht, loopt ie als een zonnetje als ie eenmaal start. ook bij snel optrekken en op constante snelheid geen hapering , dus??????

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Er zitten heel veel vacuumslangetjes op zo'n carburateur.
Ik zou die eens goed checken,vooral aan begin en eind.Gaat door de hitte en leeftijd vaak uitdrogen,met alle problemen van dien.

MICRAATJE (0), 19 jaar geleden

Nee lui ,
het is een k10 met 1200 motor dus electr ontsteking.
maar wat kan het probleem dan wel zijn want na een paar keer proberen start hij wel en loopt verder als een zonnetje, en wat ik al eerder zei verdelerkap/kabels /bougies enz zijn allemaal al vervangen, snel optrekken en snelheid vasthouden gaat ook allemaal zonder horten of stoten, kortom zeg het maar

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Je zou zeggen,een choke probleem.Toch die slangetjes even nakijken.

dupl-u-853-5dd148a70ce3f+micra (0), 19 jaar geleden

Sowieso staat er in het instructieboekje dat je het contact aan moet zetten, 2x op je gas moet trappen en dan pas starten.
Wij onze Micra werkt dat perfect, en als je het niet doet, start je een stuk langer smorgens.

stranger (0) PRO, 19 jaar geleden

kijk eens in de zekeringkast links onder het dashboard of alles er nog goed inzit en niet is geoxydeerd.verder is klepspeling goed en br.filter goed schoon.chokewerking oke?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.