sinds vorige week ging het motorstoringslampje branden ,daarvoor had ik al een paar keer olie bijgevuld en de motor maakte iets meer lawaai , maar met rijden nog geen problemen totdat hij afgelopen week op drie cylinders ging lopen . heb eerst compressie gemeten en bleek eerste cylinder nog geen 1 bar druk dus cylinderkop gedemonteerd nu blijkt dat een uilaatklep bij de eerste cylinder een gat inte zitten . ik heb gehoord dat deze motoren niet echt geschikt te zijn voor gas ook omdat je de kleppen niet kan stellen van dit type geen stelplaatjes. lijkt het erop dat hij gewoon te warm is geweest ,maar ik heb de zuigers ook gechekt maar er zit verdacht veel ruimte tussen zuiger en cylinder en niet alleen bij de eerste cylinder maar ook de andere is dit normaal of zijn ze gekanteld en is dat de oorzaak . wie heeft hier ervaring mee . vr gr fah
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest voor de hand liggende oorzaak is te arm staan van de LPG-installatie.
Als het storingslampje brandt betekent dat een dat er een fout is geconstateerd. Doorrijden kan dan behoorlijke schade veroorzaken, zoals je nu gemerkt hebt.
Ik hoop voor je dat je katalysator niet ook gemold is.
Volgende keer als het lampje brandt toch maar even naar de dealer om uit le laten lezen?
Kleppen niet te stellen??? Wie verteld die onzin??? Okee er zitten dan misschien geen stelplaatjes in die jij verwacht maar kijk maar eens goed naar de stoterkommen dan zal je zien dat die wel degelijk een verschil in hoogte hebben. Het is wat omslachtig om kleppen te stellen maar het kan dus wel.
Ton
En waarschijnlijk als de kleppen netjes gesteld waren was de klep niet verbrand..........
ik heb nog even naar de speling gezien van de zuigers in cylinder maar daar zit te veel ruimte in daardoor nam hij natuurlijk olie en mede doordat de kleppen niet gesteld waren en in combinatie met g3 verbranding is de kelp er uitgebrand . ik vertouw het onderblok nu ook niet meer en twijvel over een andere motor , maar mijn vraag hier over is past een nissan motor van type wp11 bj 2001 ook een 1.8 16v in dit type auto . de motorcodes zijn wel hetzelfde namelijk qg18de . heeft iemnd hier ervaring mee. enalvast bedankt voor de eerdere opmerkingen zeker ivm het klepstellen . fah
Hoi Ik rij ook een P11 QG18DE op LPG.
In die van mij zit een Flash lube systeem inbeboud
toen ik deze Auto kocht leek het er op dat de kop kapot was heb er dan een andere Motor ingezet.
Deze kwam uit een Almera de motor code was ook QG18DE paste zonder problemen en loopt als een zonnetje, op deze motor is ook LPG op gekomen loopt mu Ca 75000km Geen olieverbruik brandstofverbruik ca 1liter op 10km
bij de P12 gicht de nokkenassensor op de andere kant van de kop en de variabele time valve zet bij de p11 in de kop en bij de p12 in het kleppendeksel
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar