Bij een kennis van mij (vandaar de sumiere autogegevens) doet zich het volgende probleem voor. Op de autosnelweg een afrit nemende zakt het toerental bij loslaten van het gaspedaal niet naar beneden, maar slaat de motor op hol richting maximaal ingesteld toerental. Wie heeft er al vaker met dit euvel te maken gehad en in welke richting moet er worden gezocht ?
Is er iets met de turbo (motor zuigt olie aan) of heeft de brandstofpomp een storing mbt turbodruk cq inspuittijdstip compensatie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerst kijken wat het voor een pomp is ,een mechnische of een electronische.
Bedankt voor je reactie Stran Ger, maar ik vrees dat het te laat is. De motor is kapot te veel olieverdunning door dieselolie met tot gevolg een oliedruk van 0,5 bar op toeren.
Met als bijzaak 3 liter motorolie teveel in het carter, het op hol slaan van de motor kwam door olie die via de turbo werd aangezogen en deelnam aan de verbranding.
20 jaar
bij dit type motor (rd-28) komt het vaak voor dat het deksel van de oliepomp lostrilt en zo de oliedruk véél te laag kan worden.te veel olie,dan moet je een kapotte verstuiver of zoiets hebben gehad anders kan de diesel niet in de olie terecht komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar