Goedemorgen allen,
Ik heb een klein probleem.
Ik ben een gelukkige eigenaar van een primera uit 2000 P11.
Echter zit daar wel een centrale vergrendeling op echter zonder afstandsbediening.
Ik heb hiervoor een TE-166F module gekocht van autostyle / tesor.
De schema heb ik volledig doorgewerkt door deze op de stekker in de deur portaal aan te sluiten.
Echter resulteerde dat in niks..
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze het beste en hoe kan aansluiten?
dank alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan heb je toch iets niet goed gedaan....krijgt de TE-166F module wel spanning (12+ en massa) ?
De CV van jou auto heeft een "openen" en een "sluiten" draad, daar moet je de TE-116F module op aansluiten.
Bedankt hans voor je reactie.
Wat ik gedaan heb is alsvolgt:
Naar de module komen 2 stekkers.
1 met rood = plus van accu
1 met zwart = massa van accu
1 gele = knipperlicht nog niet aangesloten
1 paars = voor de kofferbak ook nog niet aangesloten.
in de deur portaal heb ik een stekker gevonden.
daarkomt een bruin witte draad uit , groen paars, en groen wit.
http://www.autostyle.nl/media/downloads/...
ik heb met de massa schakeling in het schema van autostyle bijv. geprobeerd:
groen wit op groen wit
blauw wit op groen paars
groen geel en blauw geel op massa van de aanstekker en ook een keer op de bruin wit.
Echter geeft het dan geen enkel leven.
de te-166f module hoor ik wel tikken wanneer ik de afstandsbediening bedien.
Heb ik dan de verkeerde?
11 jaar
Je moet eerst weten welke draden van de auto voor openen en sluiten zijn en of ze massa of plus gestuurd worden...
dus eerst op de auto de originele CV draden meten (wat is openen en wat is sluiten)
Bij massa gestuurd heb je nodig: groen/wit (close) en blauw/wit (open) van de ET-166F.
Deze cpv werkt met een onderbroken massaschakeling. Daar is een schakeling voor maar daar moet ik even voor gaan zitten.
Beste Ton,
Als je dat voor mij zou willen doen graag.
Ik heb gekeken bij de portier van de achter deur.
Vreemde is dat ik daar wel inderdaad massa meet maar ook een 12 volt signaal bij het openen en sluiten van de vergrendeling.
11 jaar
Inmiddels een schema binnen, het lijkt erop dat verwege een smartlock systeem deze beter aan te sluiten is op de time control.?.?
Zit deze links van de kachel?
11 jaar
[url=http://postimg.org/image/ihvckyo37/][img]http://s21.postimg.org/ihvckyo37/img018_...[/img][/url]
De Time Controle Unit zit aan de zekeringkast.
Beste Ton,
Bedankt voor dit schema.
Betekent dit dat als ik bruin door knip deze tevens ook als massa kan gebruiken of moet ik een apparte massa trekken?
11 jaar
Je moet e zwarte draad massa laten maken over de contacten van het sluitrelais die in ruststand dicht staan. Het stukje draad wat niet gebruikt wordt dat laat je voor wat het is en doe je verder niets mee
Ton, Nogmaals bedankt.
Aan de hand van jouw schema en het originele schema heb ik het als volgt aangesloten: ( voor diegene die het ooit nog nodig heeft)
Links onder bij het portier heb ik de zwarte kabel doorgeknipt.
Zwart die naar de deur loopt groen wit op aangesloten.
Zwart die overblijft (massa) groen paars en blauw geel (groen paars is namelijk een maak verbreek verbinding met groen wit)
Op geel rood die achter de time unit zit heb ik blauw wit aan gesloten.
Moet nu nog alleen kijken waar ik de plus vandaan ga halen ( denk bij de radio) de knipper lichten en de kofferbak.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar