De laatste tijd merkte ik dat de vrije slag van het rempedaal minimaal was.
vorige week ontdekte ik dat de rechter remblokken volledig versleten waren 35000km zowel het binnen als het buitenblok waren gelijk afgesleten.
de linker blokken waren nog prima 80% de auto trekt bij het remmen niet naar rechts.
Ik heb de blokken vervangen en werkte alles weer prima vrije slag normaal remwerking ok
na een dag merk ik weer dat de vrije slag nagenoeg verdwenen is als ik het rempedaal bij stilstand diep intrap voel ik de rembekrachtiger wel werken .
wie kent dit probleem en beter wie heeft de oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ad,
Ik denk dat je een serieus probleem hebt met je rechter remklauw..
Gingen je blokken er trouwens makkelijk IN ?? Zo niet dan zit (ook) daar een probleem. Ga eerst je remzadels, remblokhouder SUPER goed reinigen ( NIET met een staalborstel maar met een vijl !!)
Suc6 Jeroen
lijkt mij net of dat er druk op blijft staan
krik de wiel van de grond en probeer hem rond te draaien
doe dit aan beide kanten
als blijkt dat rechts moeilijker gaat dan zal er toch druk op blijven staan
dit kan komen door vuil in de remleiding of inwendig versleten remslang (loskomen van rubber en als een terugslagklep functioneert waardoor grotere slijtage daar)
je zal dan even de remleiding kunnen inspecteren
als deze nog nooit vervangen is dan is het raadzaam om dat te doen
remslang is ongeveer na 5a6 jaar aan vervanging toe (kan natuurlijk langer of zelfs korter zijn)
Hallo Jeroen en Trucker
Ik heb alles goed gereinigd en en remklauw n de blokkengeleiding met coppervet ingesmeerd,
maar achteraf gezien was het een stuk lastiger om de rechtercylinder terug te duwen.
Ik ga eerst maar eens de remleidingen doorspoelen eens kijken of het allemaal wel schoon is.
maar drie jaar geleden is de remolie volledig vervangen de remleidingen zien er van buiten goed uit
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ad
16 jaar
Hoe ziet het afdekrubber (stofhoes) er uit?
Als die kapot is en er is water op de zuiger gekomen zit ie vast door roest, dan wil ie niet helemaal terug.
mvg,
Hans.
Je kunt ook een remzadel raparatiesetje kopen, voor 2 remzadels.
Maak je ze weer helemaal nieuw, kost ongeveer 35,=
[url=http://imageshack.us][img]http://img56.imageshack.us/img56/8529/re...[/img][/url]
ik gebruik zelf nooit copper vet
dit omdat copper metaal is en de abs-sensor vindt dit niet leuk (storing als gevolg)
thermische vet gebruik ik op mijn werk
maar inderdaad als hij moeilijk terug te duwen viel dan zit waarschijnlijk de zuiger vast
en voor 37.50 euro haal je al een remzadel reparatiesetje
denk dat het dan opgelost is (dit zal eerder voorkomen dan remleiding verstopt)
"en voor 37.50 euro haal je al een remzadel reparatiesetje"
Dat zeg ik:
Je kunt ook een remzadel raparatiesetje kopen, voor 2 remzadels.
Maak je ze weer helemaal nieuw, kost ongeveer 35,=
en dat coppervet zit ver genoeg bij de ABS sensor vandaan, geen probleem.
mvg,
Hans.
vergis je niet, inwendig versleten remslangen komen bijna net zo vaar voor als een vastzittende remklauw. Alleen de diagnose komt vaak niet overeen. De zaak wordt schoongemaakt, eventueel vernieuwd en het remverschil voor de apk is weer NET goed, dus wordt er vaak niets aan gedaan. Terwijl de schijf al diverse malen goed heet is geweest omdat de zaak te lang bleef aanlopen, en DAT de oorzaak is van het remverschil.
Groeten Marcel
Hallo Hulptroepen,
effe voor alle duidelijkheid er zit geen abs op.
maar ik houd jullie op de hoogte.
bedankt voor alle tips
groeten Ad
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar