hallo
ik heb het probleem dat hij niet aanslaat
nou heb ik hem nagekeken wel een vonk uit de bougi kabels met schoefedraaier in kabel op moterblok
ik heb spaning gemeten op mijn injectoren met contact aan en daar heb ik op de ene pool +12,8 gemeten zelfde spannig als accu
maar op de pen meet ik +0.03 kloppen deze gegevens of moet ik spanning meten terwijl de motor gestart wordt
kan iemand mij dit vertellen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op de ene pool (pen, aansluiting?) meet je 12,8 volt. En op de Andere?
Of is de andere pool de "pen" die je noemt.
Overigens, je moet meten met de stekker op de injector.
En voorlopig kun je meten zonder de motor te starten, zolang het contact maar aan staat.
hallo oldford
bedankt voor de snelle rectie
ik had de stekker van de injector afgehaald
en toen heb ik de zwarte draad van mutimeter aan massa gelegen en op de ene pen van de stekker meet ik met contact aan +12,8v
en op de ander pin meet ik +0.03v
daarom was in eerste instantie het vermoeden dat ecu defect zou zijn maar daar twijfel ik een beetje over
nu helaas donker buiten dus kan morgen weer kijken wat de spanning is met stekker op injector
12 jaar
Met de stekker los klopt de meting. Dat zegt nog niet veel. Het bewijst zeker niet dat de ecu defect is.
weer bedankt voor snelle reacktie
ik ga morgen eve verder dan zal ik ook even wat remmen reiniger halen en inspuiten
om te kijken of hij dan wel aan probeert te slaan of even mijn injector loshalen om te kijken of er wel brandstof ingespoten word of dat het stiekem toch de onsteking is
oldford alvast bedankt
12 jaar
hallo oldford
betekent dan dat als ik de injector loshaal en dan start dat als er geen brandstof uitkomt ik dan wel kan zeggen dat (mits er geen draad breuken zijn) dat wel mijn ecu defekt is .
of heb ik goed begrepen dat de onsteking de ecu aanstuurt en dat het dan als nog de onstekings opnemer is die het singnaal aan ecu doorgeeft zodat er een massa schakeling plaatsvind naar de injectors ???? en dat deze defekt is ????
12 jaar
Om injectors te bekijken moet je niet de injector loshalen, maar de complete rail (indien multipoint injectie).
Bij een monopoint kun je zo in het huis kijken of de injector spuit.
Geen brandstof uit de injectors tijdens starten kan nog heel veel oorzaken hebben.
Defecte sensor (ecu ziet niet dat de motor gestart wordt/geen toerental), defecte brandstofpomp (er is geen benzine om in te spuiten),
defecte bedrading (bij 1 of 2 injectors die het niet doen), ecu krijgt geen stroom en pas helemaal aan het eind een defecte ecu.
Een deeltje van de problemen kun je controleren door te kijken of de bougies vonken tijdens het starten.
Heb je vonk, dan heb je een toerental signaal en krijgt de ecu stroom.
Ik zou de conclusie ecu defect (gezien de kosten en problemen die dat oplevert) aan een professional overlaten.
hallo oldford
ik ben ook wel monteur AT om precies te zijn maar zit net tussen twee werkgevers in begin dan ook volgende maand weer bij een andere werkgever waar ik wel verder kan gaan om EAT te gaan doen ...ik heb helaas van ontstekings en brandstof systeem storing niet zoveel kennis omdat ik daar nog niet zoveel mee te maken heb gehad
ik had mijn metingen dan ook al reeds besproken met een chefwerkplaats van de nissan die ik persoonlijk ken die gaf mij ook te kennen dat naar aanleiding daar van dat mijn ecu defekt zou zijn ook omdat ik gewoon een mooie vonk had maar ik heb ooit stage gelopen bij toyota en weet dat daar alles min geschakeld is daarom twijfelde ik ook over defekte ecu aangezien +0,03 wel in orde zou zijn
en heb daarom mijn vraag hier op deze site gesteld u bevestigde dan ook mijn gevoel
ik ben er vandaag achter gekomen dat er een doorslag in mijn verdeelkap zat in combinatie met rotor waardoor er wel een vonk was maar op het verkeerde moment??? of geen goede vonk in cilinder ruimte onder druk..ook doordat een oud collega mij hier attent op maakt hij heeft eerder een hele lange tijd gezocht naar een precies dezelfde klacht
het probleem is gelukig opgelost
12 jaar
Het gegeven voorbeeld toont aan dat conclusies trekken op afstand soms heel moeilijk kan zijn.
Wist die chef werkplaats ook dat je met de stekker los had gemeten? Of nam de man aan dat het met stekker vast was?
Alle benzine inspuit systemen die ik ken werken met een massa sturing/schakeling.
Dat wordt gebruikt voor injectors, kleppen, ventielen, relais enzovoort.
Heb je interesse in hoe het werkt? Kijk dan eens op deze site: http://bigturbo.co.uk/
Dit beschrijft de Weber-Marelli systemen op 1 bepaalde motor, namelijk de Ford Cosworth (Sierra en Escort).
Er zijn beschrijvingen, stroom schema's, hoe de sensoren werken en zelfs hoe de software werkt.
Je oplossing laat ook zien dat je vaak bij het begin moet beginnen en dat het ook niet in de elektronika kan zitten.
Ik ben daar ook wel ingetrapt in het verleden. Zonder de voorgeschiedenis te kennen met de mededeling dat het elektronika moet zijn.
Na een uurtje meten kom je er dan bijvoorbeeld achter dat de katalysator dicht gesmolten is.
Mooi dat het iets goedkoper en simpel was als een defecte ecu.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar