Motor is spontaan slecht beginnen te lopen, inhouden stotteren,alleen reageren op veel gas geven. Motor storings lampje is gaan branden,na enige tijd. Heb gasklep gereinigd,is daarna weer goed gaan lopen. Fouten zijn gewist en gereset. 5 dagen goed gelopen daarna weer hetzelde euvel. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken. Gaf ook foutkode p0138 aan. B1 S2
bvd Koos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
S2 slaat op de lambdasensor achter de katalysator.
Deze goed doormeten op sluiting. Stekker losnemen. De 2 witte hebben door verbinding. Deze zijn van het verwarmingselement. Maar deze mogen beslist geen verbinding hebben naar de andere twee draden.
Waarschijnlijk meet je meer als 1.5 volt op de Lichtgroene draad. (kabelboomkant) in aangesloten toestand
Dit is meestal de oorzaak. Of het is een kwestie van vocht in de lambdasensor stekkers.
Ton
Oke, ik ga het een en ander proberen.
bvd Koos
14 jaar
Achterste lambdasonde kan al dan niet goed zijn, daar gaat de motor niet slechter van lopen.
Er is dus meer aan de hand.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Of laat een 4-gas test doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Hee
Het is een Nissan Note van 2006 hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Welliswaar met wat Renaultrommel erin.
Maar goed.
Een stukje uit een technisch bulletin van Nissan:
Wanneer alle bovenstaande items NG zijn, (beide lamba
sensoren geven constant een te hoge spanning af en er zijn
geen rijk arm wisselingen) controleer dan de connector van
de achterste lamba sensor op vocht en of de pakking
Is de connector in orde en er waren geen sporen van vocht
vervang dan de achterste lamba sensor 2 (HO2S2)
Wanneer een of meerdere van de bovenstaande metingen
OK is, dan dient u nogmaals de procedure zoals beschreven
in het ESM voor de voorste lamba sensor te doorlopen.
Dat de storing aan de achterste lambda sensor kan liggen
komt door het feit dat de voorste- en de achterste lambda
sensor een gezamelijke massa naar het ECM hebben.
De storing wordt dan mogelijk veroorzaakt door interne
sluiting van de achterse lambdasensor waardoor er een
positieve spanning komt te staan op deze gezamelijke massa.
Zie Circuit Diagram Positie 74 van de ECM in het ESM.
[quote=oldford]Achterste lambdasonde kan al dan niet goed zijn, daar gaat de motor niet slechter van lopen.
Er is dus meer aan de hand.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Of laat een 4-gas test doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?[/quote]
auto heeft 46000km gelopen bougies 6000km uitlaat is dicht slangen oke geen tank leeg gereden
14 jaar
[quote=Nissanwielmonteur]Hee
Het is een Nissan Note van 2006 hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Welliswaar met wat Renaultrommel erin.
Maar goed.
Een stukje uit een technisch bulletin van Nissan:
Wanneer alle bovenstaande items NG zijn, (beide lamba
sensoren geven constant een te hoge spanning af en er zijn
geen rijk arm wisselingen) controleer dan de connector van
de achterste lamba sensor op vocht en of de pakking
Is de connector in orde en er waren geen sporen van vocht
vervang dan de achterste lamba sensor 2 (HO2S2)
Wanneer een of meerdere van de bovenstaande metingen
OK is, dan dient u nogmaals de procedure zoals beschreven
in het ESM voor de voorste lamba sensor te doorlopen.
Dat de storing aan de achterste lambda sensor kan liggen
komt door het feit dat de voorste- en de achterste lambda
sensor een gezamelijke massa naar het ECM hebben.
De storing wordt dan mogelijk veroorzaakt door interne
sluiting van de achterse lambdasensor waardoor er een
positieve spanning komt te staan op deze gezamelijke massa.
Zie Circuit Diagram Positie 74 van de ECM in het ESM.[/quote]
Ik ga op zoek naar storing in aansluiting/ misschien is de strenge winter wel de veroorzaker
14 jaar
Strenge winter? Dat beetje sneeuw en het is helemaal niet koud geweest.
Auto's moeten tegen de winter in Noord-Zweden of Finland kunnen. Daar hebben ze sneeuw en -40 graden Celsius.
Of dichter bij huis: de Alpen of de Pyreneeen. Op de Zug-spitze (Zuid Duitsland) is het record iets van -42.
Heb zojuist achterste lambda er uit gedraaid en gecontroleerd. De 2 witte draden hebben wel doorverbinding maar met behoorlijke weerstand. Een van de 2 witte draden heeft ook nog verbinding met de grijze draad,dus ik heb zo'n vermoeden dat de sonde de veroorzaker is.
Laat het verder wel even weten wat de uikomst is.
voor zover bedankt voor de info en hulp
Koos
14 jaar
De witte draden zijn van het verwarmingselement en die mogen zeker geen sluiting maken naar een andere draad. ik heb dit ook niet voor het eerst aan de hand. Helaas!111111111111111111
Nieuwe lambda sonde gemonteerd (orgineel) en zie daar, het probleem is eruit. computer laten resetten,fouten eruit gehaald,storings lamp uit.
Oke, auto loopt tot nu toe goed. Hopelijk blijft het nu voor een hele tijd goed. Dank jullie wel voor het meedenken en oplossingen.
Gr Koos
14 jaar
Graag gedaan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Note of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar