auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera: soms slecht starten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5

Hallo mijn zoon heeft mijn x trail mee op vakantie en heeft zijn almera achtergelaten maar die heeft een probleem met starten soms start hij meteen soms pas na 5of zelfs meer keer loopt verder perfect nu heb ik onder de motorkap gezien dat er op de slang die van de luchtfilter naar de inlaat loopt een stekkeraansluiting zit maar daar zit geen bedrading aan ik kan vooralsnog geen losse kabel vinden zuo dit voor het probleem kunnen zorgen ??? bvbd

Geplaatst door

ad strik (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een kleine twee polige stekker??? Dat klopt die heeft geen functie.

ja die bedoel ik heb jij enig idee ton ?

ad strik 0

14 jaar

er zijn aldiverse sensoren vervangen

ad strik 0

14 jaar

ik denk zelf een brandstof probleem want ik kan de pompbal maar blijven pompen mischien een of ander klepje dat blijft hangen of zo

ad strik 0

14 jaar

DAn lijkt het alsof de brandstof terug loopt. Volgens mij zit er een eenrichtingsklep in het brandstoffilter.

dan zou een nieuw filter mischien wonderen verrichten zit er in de pomp bal geen kogeltje onderin dat is bij een buitenboordmotor wel zo

ad strik 0

14 jaar

sorry voor late reactie maar nieuw filter heeft geen sucses gehad maar nu meet ik een groot verschil an weerstand op de gloeibougies cyl 1.2.4 meet ik 75 ohm cyl 3 65 mega ohm zou dit er iets mee te maken kunnen hebben maarja bij deze buitn tempraturen ???

ad strik 0

14 jaar

Nou je kon de koe wel eens bij de hoorns hebben. Die ene van 65Mohm die is zeker naar de eeuwige gloeibougievelden en die 3 andere ook.

Reken maar uit I=U : R => I= 12 : 75 => 0,16 amp. Daar gaat tie echt niet van gloeien.

Alle vier vervangen dus.

ik heb dus gemeten op het punt waar de kabel opkomt en de massa van het blok dat is toch goed he ????

ad strik 0

14 jaar

Iedere gloeibougie afzonderlijk meten. Gemeten weerstand moet liggen rond de 0,8 ohm. Gloeibougie vervangen bij geen doorverbinding of als de weerstand hoger is dan 1 ohm. Meten tussen aansluiting op gloeibougie en massa.

Marius Kuijt 0

14 jaar

De K9K 1.5 heeft losse stekkers op de gleoibougie's zitten die naar een relais toegaan die ze allemaal een eigen voeding geeft. Die kan je dus alleen maar afzonderlijk meten.

Ja die meet methode is goed. Zelf doe ik het altijd t.o.v de massa en het relais voetje. Meet je de bedrading voor de betreffende stift ook gelijk mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.